kooien naast elkaar

Gestart door *wendy*, juni 30, 2010, 18:09:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Hallo,

Vanmorgen heb ik een kanarie gevonden. Tot vrijdag blijft hij in ieder geval bij ons. Ik heb hem nu beneden staan. Mijn eigen grasparkietje staat boven. Natuurlijk weet ik niet of de kanarie gezond is. Dus ik vroeg mij af in hoeverre het kwaad kan als ik de kooien van de vogeltjes naast elkaar zet, dit in verband met eventuele besmetting, als de kanarie iets onder de leden heeft..

lovesbudgies

De meeste ziekten worden overgebracht dmv direct contact met de zieke vogel of de ontlasting.
Maar er zijn ook ziekten waarbij de andere vogel besmet kan raken door alleen al de stof van de besmette vogel.

Je kunt ze naast elkaar zetten zonder dat ze lichamelijk contact met elkaar kunnen hebben, maar als je echt
het zekere voor het onzekere wilt nemen, zet ze dan allebei in een aparte kamer.


*wendy*

Bedankt voor je reactie! Dan blijft de kanarie lekker beneden staan, ver van Sky. Daar ga ik geen risico's mee nemen. De kanarie gaat morgen in de volière van één van mijn buren, gezellig bij andere kanaries. In de tussentijd wordt nog wel naar de eigenaar gezocht.