Zijn mijn Bono en Esek een man en pop? Met foto..

Gestart door femme25, juni 29, 2010, 16:24:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

femme25


Beste forum leden,

Ik heb sinds een kleine week 2 jonge parkietjes, dat zeiden ze bij de dierenwinkel waar ik ze gekocht heb. Het eigenlijk steeds beter met ze, ze eten goed, slapen al vaker op 1 pootje en kunne het meestal goed met elkaar vinden. Een mannetje en een popje. Nu ben ik niet zeker als ze ook een manentje en popje zijn. Zou misschien iemand het kunne zien op de foto? Ik denk dat de Bono ( de blauwe ) een man is maar ook al wat ouder omdat zijn snavel ook al best donker is, klopt dat?
Alleen bij Esek ( de witte ) ben ik er niet helemaal zeker van als ze een popje is, haar neusdopjes zijn bijna helemaal wit met beetje lichtroze.
Ik hoop op wat adviezen

Alvast hartelijk bedankt.

gr Linda

[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Ze zijn allebei ouder dan 3 maanden, aangezien ze de jeugdrui al hebben gehad. Rond deze leeftijd begint bij mannen ook de neusdop diepblauw te worden. Bij popjes wordt de neusdop bij zo'n 8 maanden - 1.5 jaar bruin. Bij jonge popjes is de neusdop lichtblauw tot wit, met witte randjes rond de neusgaten. Ik denk dus dat het een pop is, maar aangezien de foto niet geschikt is kan ik dat niet met zekerheid zeggen.

Probeer eens een foto van voren te maken, zonder flits en met daglicht, zodat we de neusdop goed kunnen zien.

lovesbudgies

Bono is inderdaad een mannetje, Linda! En hij is ook al wat ouder, tenminste ouder dan 3 maanden. Aan de kleur van de
snavel valt de leeftijd trouwens niet af te lezen.

Van Esek is het zo niet te zien, maar ook zij is al ouder dan 3 maanden net als Wouter al zei.