Ongelukje gebeurd

Gestart door kleinvogelijn, juni 29, 2010, 09:03:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kleinvogelijn

Vanochtend zat Okkie vrolijk te kwetteren op de grond in de keuken terwijl ik uit de koelkast iets pakte. De verpakking scheurde en een klein flesje viel op de grond. Volgens mij bovenop Okkie maar dat weet ik niet zeker; anders schampte het flesje zijn lijfje. Hij heeft niet geschreeuwd of ander geluid gemaakt, maar hij vloog op en zat daarna wel een beetje scheef met zijn vleugeltje. Ik denk niet dat het flesje echt óp hem viel.

Hij kan wel gewoon vliegen, maar zit een beetje dik, zegt niks meer en wil niet meer bij me zitten. Hij loopt zelfs weg voor mijn vinger!  Hij zit wel gewoon op 1 pootje en rekt zijn vleugels uit, maar hij hijgt wel een beetje. Normaal gesproken is hij altijd heel levendig, maar nu zit hij maar op zijn speeltuintje en raakt zijn speeltjes niet aan.

Zou het van de schrik zijn of zou hij toch pijn hebben ofzo? Ik maak me erge zorgen!

Parkieten-Freak

Het kan zijn dat hij geraakt is en daarbij ook nog eens flink geschrokken is.
Kijk het nog even aan. Als hij over een uurtje of twee niet opgeknapt is, bel dan even de dierenarts.


kleinvogelijn

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn moeder gevraagd even bij hem te gaan kijken; die zei net dat hij gewoon weer liep te spelen op de vensterbank en weer helemaal 'normaal' is! Ik denk inderdaad dat hij flink de schrik te pakken had vanochtend...

Moppers

Klinkt inderdaad alsof hij alleen maar flink geschrokken is. Dat hij geschrokken is, is ook heel logisch, als er plots iets naast je neervalt... Als hij zich nu weer gedraagt zoals normaal en ook alweer speelt, dan voelt hij zich weer op zijn gemak en is hij over de schrik heen. Als hij gewond zou zijn, dan zou hij zich rustig houden. Lijkt mij dus in orde.