Lianen (droog) geschikt voor parkietenboom?

Gestart door LLD, juni 28, 2010, 22:42:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LLD

Beste Forummers,

Mijn groene vingers zijn in de aarde blijven steken geloof ik, want ik heb voor jullie weer een planten vraagstuk  ;) Hopelijk kunnen en willen jullie me hierbij helpen?!

Mijn ouders kopen met enige regelmaat objecten van een meesterbloembiner (Alexander Spek), hij werkt met "dode" planten en bloemen waar hij hele bijzondere objecten (een ander woord kan ik er niet voor bedenken) van maakt.
Uiteraard gaat er ook wel eens iets weg om plaats te maken, en met het idee van de parkiet en de parkietenbomen in mijn achterhoofd heb ik dan dus ook wat materiaal mee naar huis genomen.

Het gaat om leuk gevormde takken/slierten hoe je het noemen wil, hij heeft er destijds bij verteld had dat het stukken van lianen zijn.
Ze zijn droog (bijna kokosachtig van structuur), niet te vervormen, voelen zacht aan en dus 100% zeker natuurlijk materiaal, geheel onbewerkt.
Voor de duidelijkheid als bijlage 2 foto's van dit grappige spul!

Zou ik dit in combinatie met andere dingen kunnen gebruiken om een parkietenparadijsje te maken? (uiteraad oplettend voor scherpe puntjes ed)

After all... parkietjes komen toch uit regionen waar er ook lianen bungelen?  ;)

Alvast bedankt weer, groetjes!  ;D


[verwijderd door de beheerder]

Moppers

Deze lianen zijn prima geschikt. Ze worden ook wel in sommige dierenwinkels verkocht,
In mijn volière heb ik er zelf twee als zitstokken en die worden erg gewaardeerd. Er kan lekker op geknaagd worden en toch gaan ze niet snel kapot. Ook de verschillende diktes en krommingen zijn goed voor de pootjes en nagels.

LLD

Moppers, dankje voor je bevestigende antwoord!
Ik weet inmiddels zeker (heb het bij de maker van het object nagevraagd) dat het lianen zijn (een van de vele soorten die er bestaan) en zelf vond ik het er ook al diervriendelijk en veilig uit zien, het is tenslotte ook een natuurproduct!

Wel grappig dat ze het in sommige dierenwinkels verkopen, ben het nog niet tegengekomen, ik had er nooit aan gedacht als mijn ouders niet aan het opruimen waren gegaan. Maar het is toch geweldig spul met al die kronkels en lekkere zachte structuur!