Hallo allemaal!
Leuk dat er zoveel reacties zijn op mijn bericht. Ik heb trouwens nieuws over desbetreffende duif. De duif is lang bij ons gebleven en hij werd gevoerd. We zaten er al over na te denken, om hem zelf te houden want hij was erg tam. Op een dag kon ik hem zelfs oppakken en vond op 1 van de 3 ringen die het beestje droeg, een telefoonnummer. Ik woon zelf in Zuidlaren en de man waar de duif van is vertelde dat hij in Westerbork woont. De duif was dus behoorlijk verdwaald. De man was blij dat ik belde en heeft diezelfde dag zijn vogel opgehaald. Hij vertelde dat ook zijn duiven ingeënt zijn waardoor de kans op ziektes kleiner is. Natuurlijk lopen dergelijke vogels altijd de kans om drager te zijn van bepaalde ziektes, maar je loopt tegenwoordig zoveel kans op iets.
Speciaal voor Moppers: je hebt kans om in een vliegtuig neer te storten, je loopt kans om van cola light ziek te worden, je hebt kans ziek te worden van een openbaar toilet (zelf als je, je handen niet wast), in het openbaar vervoer kun je luizen krijgen die op de stoelen achterblijven enz. Kortom, het is inderdaad mogelijk dat een geringde duif een ziekte draagt en dit over heeft gebracht op mijn parkiet (of welke andere parkiet dan ook). Maar gelukkig is die kans klein!
De duif was overigens een week nadat hij werd opgehaald weer terug bij ons (blijkbaar beviel het hier beter). Helaas is hij ook alweer 2 weken verdwenen (ik ben bang dat er iets met hem is gebeurd). Maar dat was dus het einde van het verhaal over de duif op ons balkon!