dunne ontlasting

Gestart door ida, juni 22, 2010, 14:58:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ida

Dag allemaal,
Mijn parkiet heeft dunne ontlasting, hij is niet ziek.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

ida

Wouter

Hoe weet je dat hij niet ziek is? Hoe lang heb je hem al? Heeft hij nog andere symptomen? Is het diarree of extra vochtafscheiding? Heb je misschien net wat fruit of iets anders sappigs gegeven? Hiervan kan hun ontlasting wat vochtiger worden. ;)

ida

Ben naar de dieenats in Zelhem geweest. Gijsje had een virus opgelopen van mijn logeetjes, dat blijken nu virusdragers te zijn.Gijsje is een week opgenomen geweest in de kliniek. Het gaat nu redelijk maar de ontlasting is nog erg dun, geeft veel vlekken in huis en op mijn kleren. Maar hij speelt weer en babbelt weer honderd uit. met vrindelijke groeten van ons beiden, Ida en Gijsje.

lovesbudgies

Was hij dus toch ziek! Goed dat je met Gijsje naar de dierenarts bent geweest, ik hoop dat hij weer snel volledig de oude is.

Veel succes en beterschap voor Gijsje.

manischa

hoi mijn parkiet heb ik nog geen jaar en ze is maar een paar maanden ze heeft sinds gisteren dunne ontlasting ze gedraagt zich ook raar net alsof ze een epileptische aanval krijgt dan zit ze dus op mijn vinger en bijt de hele tijd en gaat raar doen en ik heb rode en zwarte beesten over haar zien lopen
iemand tips? aub

haskerpon

Dat je beestjes ziet lopen....lijkt mij een behandeling waard.
Bezoekje aan de DA, is de beste tip die ik kan geven (als parkietenbeginner ;))

lovesbudgies

De zwarte en rode beestjes zijn mijten, ga hiervoor naar de dierenarts (goede tip, Haskerpon, haha) die kan je precies uitleggen
wat je daarvoor moet doen en je vogeltje een behandeling tegen de mijten geven. Ga hiervoor alsjeblieft niet naar de dierenwinkel,
deze middeltjes werken meestal niet of niet genoeg en dan ben je nog verder van huis.
Je zult naast de behandeling van je vogeltje in ieder geval ook de kooi volledig moeten ontsmetten, dit kan bv met Bactazol.

Laat bij de dierenarts meteen de ontlasting microscopisch onderzoeken, diarree en een epileptische aanval samen, dat klinkt niet goed.