Plantjes eten!!!

Gestart door bigkizzzz, juni 21, 2010, 22:08:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bigkizzzz

Hallo

Wie kan mij helpen mijn parkietje vind het erg leuk om aan mijn plantjes te eten ik moet er nu steeds iets voor zetten.
Super vervelend.En mij plantje (soort klimopje) is al bijna kaal :(.Wat kan ik hier tegen doen???


lovesbudgies

De plant buiten de kamer neerzetten als je parkiet los is?

bigkizzzz

Ja dat is leuk als ik steeds mijn planten weg moet zetten want dan kan ik ze net zo goed weggooien want koko vliegt als een van ons thuis is altijd los.
Misschien iemand andre tips??

hillie

Parkiet vriendelijke planten kopen zoals golliwoog.
Daarbij zijn ze daar ook nog erg gek.
Maar misschien ook iets van fruit geven of zo.

k_i_m_m_y89

Ik maakte (voor in mijn buitenvoliere) altijd een grote plantenschaal (o'n ding voor onder de pot) met onruidzaad. dus allerlei zaden met wat vocht en deels nog ontkiemende stukjes. er zat gewoon tuinaarde in de schaal en daar strooide ik t op, liet t even buiten (en buiten voliere) staan en zo had ik altijd 2 schalen. binnne 10 minuten was ie verwoest maar waren ze vaak erg blij mee :)

Parkieten-Freak

Ja, Golliwoog kan zeker een oplossing zijn. Mijn parkiet vliegt er ook op af en laat sindsdien de andere planten met rust.
De planten af en toe  op een andere plaats zetten helpt misschien ook, want vaak hebben ze toch een favoriete plant om aan te knagen/hangen etc.