Grasparkietjes in buitenvoliere zetten?

Gestart door trosgierstju, juni 18, 2010, 18:25:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

trosgierstju

Beste parkietenvrienden,

Ik krijg binnenkort een kleine buitenvoliere en zou graag mijn 2 grasparkietjes die nu binnen zitten, buiten zetten.
1 parkiet is 1,5 jaar en de andere is een half jaar. Ze hebben allebij een 3 maanden in een buitenvoliere gezeten.

Nu is mijn vraag of het wel verstandig is om ze - na zo lang binnen hebben gezeten - buiten te zetten?
En ik zou er ook nog 2 grasparkietjes bij willen doen, zodat ze niet de hele tijd naar elkaar hoeven te kijken :P

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

lovesbudgies

Je mag ze van binnen naar buiten brengen als de buitentemperatuur hetzelfde is als de binnentemperatuur.
Wacht dus even tot het echt zomer is, mooi weer, geen regen of wind en boven de 20 graden.

Als beide temperaturen hetzelfde zijn hoeven de vogels niet aan de temperatuur te wennen, en ze hebben nog
tijd zat om een dik verenpak te ontwikkelen voor de herfst.

Zo kunnen ze prima nog naar buiten.

trosgierstju

In de winter kan ik ze wel binnen zetten.
Die 2 grasparkietjes die ik er nog bij wil zitten, kom ook uit een voliere maar kan ik die dan in de winter buiten laten?

lovesbudgies

Je mag ze allemaal buiten laten in de winter, als ze maar uit de regen en wind zitten, en een warm nachthok hebben.
Als je je 2 parkietjes in de winter weer binnen haalt, dan mag je ze pas weer in de zomer buiten zetten, niet eerder.