Voedingsgewoonten

Gestart door Parkietentop, juni 18, 2010, 14:08:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietentop

Hallo  :D
Ik zou willen weten of parkieten houden van gewoontes zoals elke dag rond 4u eeen stukje appel of banaan en rond 9 u 's ochtends een stukje brood (als dat mag) ??? ;D
alvast bedankt  :D ;

hillie

Ik denk dat ze het wel lekker vinden als je elke dag een stukje fruit geeft om de zelfde tijd
En ze zullen dan wel wennen aan die tijd
Maar of ze het fijn vinden als het steeds op de zelfde tijd is weet ik niet.

Je mag wel een stukje brood geven maar het moet dan niet vers zijn.

Parkietentop

#2
Dankjewel voor de info ik zal het eens proberen en kijken of ze het zal accepteren. ;D
En ik heb het idee dat ik van voeding wil veranderen, ik denk dat het Xtravital is.
Is dat een goed idee?  ???

lovesbudgies

Parkieten hechten een grote waarde aan regelmaat, elke dag op dezelfde tijdstippen eten geven, de kooi schoonmaken e.d. vinden ze dus erg prettig!

Als je van zadenmengsel wilt veranderen neem dan inderdaad Xtravitel, dat is een erg goed merk.

Parkietentop

#4
Bedankt voor de info ik ben gauw naar de dierenzaak gegaan en heb het meteen uitgeprobeerd.  :D
Maar ze keek toch van hier klopt iets niet aan?
Ik heb om te beginnen er zo 1 schepje ingedaan en ik zal kijken of het morgenochtend of middag op is.          
Kan het dat ze het niet lust?
Of zijn jullie ervan overtuigd dat ze het waarschijnlijk wel zal lusten?

Bericht leesbaarder gemaakt. Graag correcte spelling gebruiken, een bericht vol met afkortingen als: nie, ma en nrr is lastig te lezen.
Alvast bedankt! Gr. Lovesbudgies

lovesbudgies

Sommige parkietjes moeten even aan Xtravital wennen, maar ze lusten het vrijwel allemaal.
Je kan ook eerst een heel klein beetje mengen door het oude voer, en dan elke dag iets meer. Ga zo bijvoorbeeld in een week
langzaam van het oude voer naar het nieuwe.

Parkietentop

Srry dat ik heel even over iets anders heb maar
Ik heb de laatste tijd veel gelezen dat schelpenzand slecht is.
Mara waarom staat dat dan steeds in boekjes.
Ik gebruik schelpenzand maar aangezien ze beweren dat dit slecht is wil ik een andere bodembedekking.
Ik eb gelezen over corbo.
Maar wat raden jullie aan? ;D
alvast bedankt :)

lovesbudgies

#7
Schelpenzand is inderdaad niet zo goed, het is stoffig, dus slecht voor de luchtwegen van je vogel.

Je kunt houtsnippers gebruiken of corbo. Beide zijn goed, al vind ik corbo persoonlijk schoner omdat je
de poepjes er elke dag makkelijker uitschept.

Een kleine tip: gebruik even de spellingscontrole voordat je een berichtje plaatst, leest voor
ons wat makkelijker. ;)

Parkietentop

Dus op aanraden van jullie denk ik te kiezen voor corbo  :D
Mijn vader moet toch naar de winkel dus denk ik dat ik hem ga vragen een grote zak corbo mee te brengen.
Als ze dat tenminste hebben in de supermarkt zoniet stuur ik hem misschien eens naar de dierenwinkel of ga ik zelf.