hoe kan je een betere band met je parkiet krijgen

Gestart door Two-Two, juni 17, 2010, 16:31:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Two-Two

heee allemaal. Met mijn oude parkietje had ik een super goede band! Die kwam altijd naar me toe als ze los was en was nooit bang voor me. Nu heb ik sinds een half jaar een nieuwe en die staat weer sinds een 2maanden denk ik weer bij mij! In de tussen tijd zag ik hem wel maar echt veeeel minder. Maar ik merkte dat ik een veel slechtere ban dmet deze parkiet heb... Tuurlijk ze habben allemaal een ander karakter maar hoe kan ik die band vergroten... Hij is zoiezo tammer geworden en veel stoerder maar ik heb graag tips om onze band groter  te maken... Want ik zou graag willen dat ie me nog meer gaat vertrouwen dan nu

EvelienM

heeeeeel veel aandacht geven, veel praten tegen 'm, verwennen met trosgierst, proberen handtam te maken, leuke speeltjes geven, geen spiegeltje (mijn mening hoor) , maar voornamelijk heeeeeeel veel aandacht, tijd en moeite aan spenderen. succes!

Two-Two

oke bedankt voor de tip ik ga het gelijk proberen ;Dzonder spiegel dan hecht ie misschien meer aan mij

Kruimira

spiegeltje kan volgens mij geen kwaad hoor
zolang je maar zorgt dat uit zijn kooitje interessanter blijft ;)

lovesbudgies

Een spiegel kan bij sommige parkieten wel kwaad. Wel of geen spiegel hangt af van de parkiet.
Deze discussie is al vele malen gevoerd, voor de voors en tegens, meningen en ervaringen zoek even met
de zoekfunctie naar de topics over spiegeltjes.

En nu weer ontopic. :)

Kruimira

Dat is waar lovesbudgies, bij sommigen kan het inderdaad wel kwaad. Bij die van mij niet, maar dat is altijd even opletten in het begint.

Hoe je een betere band krijgt met je parkietjes? Zorgen dat je hun vertrouwen wint en het niet beschaamd. Is natuurlijk een stuk makkelijker gezegd dan gedaan... Kijk wat ze erg leuk vinden en doe dat veel met ze. En zachtjes een achtergrondmuziekje draaien, dan voelen ze zich wat meer op hun gemak. Of ze gaan hard meekrijsen ;)

Two-Two

het gaat nu veel beter ik hebook een nieuwe parkiet voor hem erbij. En ik kom elke morgen even wat lekkerds geven en dat vinden ze geweldigXD