speelgoed voor de parkiet

Gestart door tsjielpie, juni 13, 2010, 14:03:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tsjielpie

Jullie kennen het wel : spiegeltjes, schommeltjes en stukjes touw, sepia.
Mijn vraag is eigenlijk of jullie parkieten er veel gebruik van maken.
Ik heb bij mijn mannetje en pop ook diverse dingetjes in de kooi hangen maar om te zeggen dat er veelgebruik van wordt gemaakt: nou nee.
Behalve de sepia die het vrouwtje in notime van de tralies had gesloopten naar beneden had gewerkt.
Afijn dit weer opgelost door twee gaatjes te maken in de sepia en van twee vuilniszakclips het plastic met een aansteker er af gebrand.
En met de schone ijzerdraadjes heb ik het weer aan de tralies bevestigt wateen goede oplossing bleek te zijn ondanks verwoede pogingen van het vrouwtje om het weer op haar oude manier van de tralies te slopen.
Wat zijn jullie ervaringen met speelgoed in de kooi?
Bij mij hebben momenteel het mannetje en vrouwtje meer oog voor elkaar.
Vriendelijke groeten.

Kleintjes

Hier spelen ze met hun speeltjes als ze er zin in hebben. Soms doen ze er dagen niks mee en soms hebben ze dagen dat ze eigenlijk alles tegelijk willen gebruiken / slopen.
't Gebruik van speeltjes is heel erg parkiet afhankelijk. De een heeft er meer behofte aan dan de ander. Je kunt ook de speeltjes afwisselen: je hangt de ene keer die op en na 'n tijdje hang je de andere op. Zo blijft 't interressant voor de parkietjes :)

Dat je clipjes gebruikt van vuilniszakken is op zich niet verkeerd, echter de manier waarop je 't plasticje er van af haalt wel (kan resten achterlaten die evt in 't metaal trekken). Als je aan 't eindje trekt of duwt, dan zie je dat 't plasticje iets schuift. Je kunt 't eenvoudig met je nagel eraf 'ritsen'  of even ietsjes lospeuteren en er dan zo af scheuren. Als je geluk hebt hebt kun je, nadat er 'n klein stukje los is, 't plasticje er zo af schuiven :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Zo te horen heb jij meer slopers dan spelers.  ;) Pas daar het speelgoed op aan, sisaltouw, ongeverfde raffia,
wilgenballen, papier, allemaal prima sloopmateriaal dat ze misschien wél leuk vinden.

tsjielpie

Nu ze een aantal weken bij elkaar zijn beginnen ze ( met name de pop) iets meer aandacht voor het speelgoed te krijgen en het mannetje volgt dan op gegeven moment vanzelf.
Ook is de aandacht voor elkaar beter geworden ( het is nog wel een gtst) maar soms bloeien er heftige romances op en is een koddig gezicht om te zien.
Heb een stuk dik touw met knopen in de kooi hangen maar die betekenis hebben ze nog niet goed begrepen; eens kijken hoe dat gaat lopen...... ::)