Wat is nou wijsheid?

Gestart door Whisky, juni 13, 2010, 00:07:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisky

Hoi hoi..
Daar was ik weer.. Maar Ik heb een vraag..
Ik heb dus 2 parkietjes.. Whisky en Hennessy..
Whisky hadden we eerst en was al snel heel tam.. Super braaf vogeltje.. (engelse grasparkiet)
Snel aan ons gehecht.. Maar ik ging weer aan het werk.. En ik wilde Whisky niet alleen laten overdags..
Dus kochten wij Hennessy erbij.. Super mooi vogeltje.. (gewone grasparkiet)
Het leek heel goed te gaan.. (eerste 2 weken erbij in de buurt gebleven) Maar Whisky was een heel rustig vogeltje en kwebbelde eigenlijk alleen maar als je parkieten geluiden op internet opzette ofzo..
En Hennessy bleek een vrij druk vogeltje te zijn..
De verschillen merk je in alles! Als je de kooi open blijft Whisky lekker relaxed van stokje naar stokje springen en soms gaat ii buiten het hokje op een stokje zitten tjilpen.. Maar Hennessy daarentegen vliegt de hele kamer rond schreeuwend en fladderend..
In de kooi is Hennessy ook de hele dag door aan het fladderen, schreeuwen, tjilpen.. Daardoor gaat Whisky wel mee doen..
Maar sinds Hennessy er is is Whisky dus ook een stuk minder tam geworden.. Maar dat wisten we dat dat zou kunnen gebeuren..
Hennessy wil niet tam worden.. Natuurlijk is tijd het begrip dat erg belangrijk is in het tam maken van een vogeltje..
Whisky komt nog wel op je vingers zitten en een kusje halen zolang je binnen een straal van 50 cm van de kooi blijft.. Maar nou is er het volgende wat ons steeds meer opvalt..
Hennessy BIJT Whisky!!! Zoals vanmiddag Whisky gaat gezellig naast Hennessy zitten en Hennessy haalt uit!! Ik schrok ervan.. Ik heb me er maar niet mee bemoeid en dit kwam voornamelijk omdat Whisky snel ergens anders in de kooi ging zitten..
Maan nu mijn vraag:

Wat is nou wijsheid?
Whisky zijn ongestoorde leventje weer terug geven door Hennessy te verplaatsen naar een andere kamer of in het ergste geval aan een liefhebben geven?
Of aankijken of ze nog bijdraait maar het is al dik een maand of 4 zeker dat het echt opvalt!

Herkent iemand van jullie dit ? Is dit een fase?
Whisky vind het overigens ook heerlijk om onder de douche te gaan.. Maar omdat de douche een gang door is.. Kan alleen Whisky met me mee want Hennessy wil niet mee.. Maar Whisky heeft dan echt een momentje voor ons en lekker aan het knuffelen en helemaal de oude.. Maar zodra die bij Hennessy is is het min of meer mis..
Ik dacht aan jaloezie want Hennessy word helemaal gek als we Whisky meenemen.. Dat ze daarom bijt..

Maar dat zijn niet de momenten dat ii bijt..

Wie kan me helpen want ik wil het beste voor mijn vogeltjes.. Ben gek op ze beiden.. Want ze hebben beiden een eigen leuk karaktertje!
En wil ze graag beiden houden maar niet ten koste van elkaar..  :(
Wie heeft er tips :)
Kooi is trouwens groot genoeg...!!! Dus dat kan het niet zijn..
En ze vliegen regelmatig los (De mogelijkheid is er in ieder geval want de kooi staat open :P)

Nou ik hoor het wel!!
Groetjes..
Whisky, Hennessy en ik..