paulus ontsnapt

Gestart door tobias, juni 09, 2010, 23:15:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tobias

toen ik vanavond uit m'n werk kwam,was m'n eerste gang natuurlijk naar m'n gevleugelde vriendjes.
had net nieuwe trosgierst gehaald dus ze gelijk even verwend.
ook even de eitjes bekeken, zien er goed uit.
nieuw eivoer er in, en o help je grootste nachtmerrie wordt waar.
paulus altijd nieuwschierig en gek op wat lekkers,schiet onder m'n arm door de vrijheid in.(heb de voliere in de tuin)
o mijn god wat voelde ik mij ellendig, heb de hele tuin af gezocht, ben door de sloot gewaad,heb een ronde door het dorp gemaakt, nergens paulus (de liefste parkiet die ik heb echt m''n vriendje)
heb iedereen die ik tegen kwam  verteld dat m'n parkiet ontsnapt is en dat hij weer terug moet want z'n vrouwtje zit op eitjes en heeft hem nodig.
m'n man, de buren veel zochten mee, nergens paulus.
janken dat ik heb gedaan,ik kon niet ophouden.
2 uur later komt een buurjongen die hem had gezien,buurman mee,netten mee,en ophoop van zegen.
in de straat achter ons zat meneer in de bosjes,buurman probeert hem met een net te vangen maar hij vliegt er onder door.
weer weg,ik ben bang dat ik hem nooit weer zie ,en dan zie ik hem plotseling in de boom .
en tegelijk vliegt hij weg ,ik hard lopend het dorp door bij mensen de tuin in en daar zit bij de sloot een dikke kat, o nee, m'n vogeltje.
en wie zit aan de andere kant van het gaas ja dus turbo paulus.
ik heb hem met het net klem gezet en zo kon ik hem pakken.
onder de modder maar levend en wel is m''n vriendje weer bij z'n vrouwtje ,die zo blij was gewoon machtig om te zien.(kunnen de mensen nog wat van leren)
het is een lang verhaal geworden maar ik moest het met jullie delen.
ik slaap vannacht lekker in ieder geval.   
    foto van de vluchteling met z'n modder kop
   
      groetjes marijke







[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Nou Marijke, dat is geluk bij een ongeluk!  :)
Wat fijn dat je Paulus weer terug hebt en ik vind het ook geweldig dat jouw buren je zo goed geholpen hebben!  ;D
Veel plezier met Paulus en succes met de jonkies!