Doodbijten na ziekte?

Gestart door Marliesje83, juni 09, 2010, 14:28:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marliesje83

Een vriendin van mij had tot vorige week 3 grasparkieten, helaas zijn het er nu nog maar 2.

Een week of drie geleden werd één van de parkieten ziek. De dierenarts schreef antibiotica voor, en de parkiet begon al snel weer op te knappen. Hij was wat vermagerd, en begon heel veel te eten. Mijn vriendin dacht dat dat kwam om weer op gewicht te komen. Hij ging weer op zijn stokje zitten, ipv op de grond, en werd ook weer actief. Kortom, alles wees erop dat het de goede kant op ging.

Een paar dagen geleden kwam haar dochter van 15 de kamer in, en zag dat één van de andere parkieten de desbetreffende parkiet in zijn snavel aan het bijten was. Toen de parkiet haar opmerkte liet hij los, en vrij snel daarna viel de parkiet die gebeten werd (dus degene die ziek was geweest) van de stok en bleek niet meer te leven.

Mijn vriendin (en haar gezin) vragen zich af waar dit nou ineens vandaan kwam. De parkieten konden het altijd prima met elkaar vinden - en nu lijkt het erop dat de ene parkiet de andere heeft doodgebeten. En ook vragen ze zich af of een parkiet uberhaupt kan sterven als hij in zijn snavel gebeten word, of hebben ze misschien een verkeerde conclusie getrokken en heeft de dood van de parkiet niet met het bijten te maken... Door een andere kennis werd geopperd dat de parkiet misschien werd doodgebeten omdat hij nog steeds ziek was, ookal leek hij beter te zijn geworden.

Heeft iemand dit wel eens eerdere meegemaakt, of enig idee wat hier aan de hand geweest kan zijn?



fullmetalgirl

Wat vervelend zeg :(

De echte doodsoorzaak weet je alleen als je sectie laat doen,
maar ik vermoed dat het parkietje nog ziek was geweest.

Parkietjes accepteren vaak geen zwakke schakel,
en dan krijg je pesterijen en vechtpartijen.
zeker als ze altijd goed met elkaar konden opschieten denk ik dat hij gepest heeft omdat de ander ziek/zwak was.

De pesterijen zorgen er wel voor dat het zwakke parkietje heel snel moe wordt en dus geen kans krijgt goed te herstellen.