'oude' parkieten tam maken

Gestart door Nandi, juni 04, 2010, 11:20:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nandi

Heey ik heb een vraagje,

ik heb 2 parkieten nu ongeveer al een jaar. Eentje daarvan is denk ik 2 jaar en de ander iets meer dan 1 jaar. Ik had op de site gelezen hoe je ze tam moest maken met hand in de kooi etc. Dit lukt echter niet goed. Ik had eerst ook weinig tijd, maar ben nu klaar met mijn examens en heb zeeën van tijd die ik graag aan hun wil besteden. Kan ik ze nog steeds tam maken ondanks dat het niet meer jonge parkieten zijn? En moet dat dan op dezelfde manier als op de site staat beschreven of kan iemand iets anders aanraden? Laatst moest ik de nagels even knippen want die werden echt te lang, de parkiet bleef constant haken aan vanalles. Ze bleef me alleen wel constant bijten, begrijp ik ook wel want zo leuk is dat nou ook weer niet maar ik zou zo graag willen dat ze lkkr naar me toekomen en niet meer bang zijn. Iemand tips??

Alvast bedankt, groetjes Nandi

Two-Two

volgens mij kan je ze altijd ngo tam maken! Mijn parkiet stond een tijdje ergens anders(4maanden misschien wel langer) en die zag ik 4dagen in de maand nu is ie weer thuis en gaat het veeel beter! Hij heeft een spiegeltje met een mini voerbakje en daar doe ik dan beschuit in e eerst sprong ie (hij is gekortwiekt(heeft wel geholpen)) weg naar de andere kant van de kooi en nu na een paar weken blijft ie gewoon zitten of gaat op mijn hand zitten :-X ik hoop dat het goed gaat lukken! En met geduld lukt het 9van de 10 keer wel ;D

Nandi

Ja dat zal waarschijnlijk wel ja. Dus ik kan gewoon evengoed met de hand in de kooi en dat soort dingen beginnen? Ik zal het wel gaan proberen:) dank je;)

lovesbudgies

Tuurlijk, gebruik anders de methode die je hier in deze video's ziet. Eerst met een streng trosgierst is namelijk heel wat minder
beangstigend dat gelijk met je hele hand.

http://www.youtube.com/watch?v=BNi1rJZ_-_0
http://www.youtube.com/watch?v=gctd1yIZ0Mc

Gwentjee

Hoi, kan je parkieten ook tam maken zonder dat lostgriet ofzoiets?

Wouter

#5
Citaat van: Gwentjee op juni 13, 2010, 19:37:37
Hoi, kan je parkieten ook tam maken zonder dat lostgriet ofzoiets?
Jahoor, dat kan prima. Je kan het ook gewoon met een beetje voer doen. Trosgierst is wel de beste en snelste methode. ;)

Nandi

Heey, ik had het nogal druk met werken etc. Ik heb namelijk ontdekt dat mijn parkieten alleen op me af komen als ik trosgierst heb als ze een beetje trek hebben. Ik heb gewoon voer voor 1 dag erin gedaan en aan het eind van de dag kwamen ze naar de trosgierst toe. Het bewegen met mijn vinger vinden ze eng en als ik gewoon voer geef en dan met trosgierst kom komen ze er niet op af. Maar als ik de trosgierst gewoon ophang in de kooi dan eten ze er wel van maar zijn ze er ook niet echt helemaal wild van. Iemand iedeeën?

groetjes :)

DobbyFloppy

mijnes zijn wel gewend geraakt door voer uit de hand eten, eerst is het ook wel eng maar op een bepaald punt gingen ze het wel proberen.

daarna ging ik steeds minder voer op mijn hand doen en het werkte wel.

gr
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kristof

als je ze nu eens probeerd te voeren met korrels in de hand? :) en zo in het kooitje?

dat gaat beter...