Pedi-Perch zitstokken

Gestart door kimbo92, juni 03, 2010, 21:39:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kimbo92

op de onderstaande site staat dat pedi-perch zitstokken niet goed zijn voor de pootjes (lees reacties)
Heeft iemand hier ervaring mee, ik heb zelf nu een aantal maanden zo'n stok voor Zazu in zijn kooitje hangen, maar ik heb niet gemerkt dat hij er last van heeft. (en hij zit er toch vrijwel de hele dag op). Ik wil het even zeker weten.

Alvast bedankt!

http://www.zooplus.nl/feedback/shop/vogels/kooiuitrusting/roesten/73826

fullmetalgirl

Er staat dat ze alleen maar slecht zijn als je parkiet er ALTIJD op zit.
ik gebruik zelf vaak mineraal roesten,
ook te verkrijgen bij zooplus,

maar die cement en puinsteen kun je makkelijk een in kooi hebben.
ik doe altijd 1 voor het drinkensbak.
daar zitten ze vaak geen hele dagen maar wel bijna elke dag eventjes :)

lovesbudgies

#2
Ik heb 'm ook, geen problemen mee. Maar je kunt ervoor kiezen een zonder bobbeltjes te nemen, zoals
een kalk of mineraalroest. Die zal minder irritatie geven.
Voor een parkiet die de hele dag op de stok zit is een gladde mogelijk een beter keuze.

(vaak zit een parkiet niet op die plek vanwege de zitstok, maar vanwege de plaats in de kooi, richt de kooi
eens anders in en hang de pedi perch wat lager en hij zit er waarschijnlijk minder op)

kimbo92

Citaat van: lovesbudgies op juni 03, 2010, 22:12:41
Ik heb 'm ook, geen problemen mee. Maar je kunt ervoor kiezen een zonder bobbeltjes te nemen, zoals
een kalk of mineraalroest. Die zal minder irritatie geven.
Voor een parkiet die de hele dag op de stok zit is een gladde mogelijk een beter keuze.

(vaak zit een parkiet niet op die plek vanwege de zitstok, maar vanwege de plaats in de kooi, richt de kooi
eens anders in en hang de pedi perch wat lager en hij zit er waarschijnlijk minder op)

Hij hangt al vrij laag in zijn kooitje. Waarschijnlijk zit hij er zo vaak op omdat zijn belletje ernaast hangt. En dat is toch wel echt zijn favoriete speeltje :-*. Misschien als ik zijn belletje ergens anders hang dat ie er niet meer zó vaak op zit. Ik heb zelf wel de versie met ''bobbeltjes''. Ik ga vanmiddag even kijken of ik ergens een ''gladde'' versie kan vinden.

Bedankt voor je reactie in ieder geval  :)