Paco heeft mijn hartje gestolen...

Gestart door Mirjam, juni 02, 2010, 22:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjam

Ik heb nu ruim 2 weken geleden Paco 'overgenomen' van een forumlid..
Paco was niet tam en ik besloot vrij snel dat ik em daar ook niet mee zou vermoeien. Dan had ik em zeker 4 weken apart moeten houden en hij wilde dolgraag bij de anderen zijn. Wie ben ik dan om mijn zin door te drijven  ;)
De andere 2 zitten echter wel steeds bij me en al vrij snel durfde ie op mijn hoofd te zitten en op mijn rug te hangen.
Ik merkte dat ie toch steeds meer toenadering zocht en heb em lekker zijn gang laten gaan. Vanavond was ie, net zoals de anderen, de leuning van mijn bank aan het slopen. Mijn hand lag ook op de leuning en hij kwam steeds dichterbij.
En plots stapte ie op mijn vinger en ging verder met slopen. Na een paar minuten heb ik mijn hand opgetild en de lefgozer bleef zitten. Hij is nu al 2 x vrijwillig opgestapt en ik ben trots op mijn kanjertje  :-*

Moest t even kwijt bij freaks :D

Ingrid

Leuk is dat he, om te zien dat ze de angst overwinnen en dan op je hand gaan zitten. Zo zie je maar weer, wanneer je je eigen "wil" opzij zet en kijkt in het belang van het parkietje, dan weet zo'n schatje je hart te veroveren door zijn angst opzij te zetten.
Dit is maar weer eens het bewijs dat als je een parkietje laat zijn zoals die is, je heel veel kunt bereiken!
Geniet er maar van :)

Mirjam

Ik geniet er volop van en er is geen trosgierst of dwang aan te pas gekomen  :-*

Mooie site  :D

Moppers

Mooi is dat he. Dat is nou echt een teken dat hij je vertrouwt, als ik zoiets zie/ervaar dan smelt mijn hart altijd even.

Dat is ook het voordeel van het al hebben van een of meer vogeltjes die je vertrouwen: hij houdt hen goed in de gaten, ziet door hun vertrouwen dat je niet eng bent, dat je geen gevaar bent, dat je zelfs leuk bent. Daar moeten ze zichzelf dan ook nog van overtuigen door het zelf te ervaren, maar afkijken van soortgenootjes is toch altijd een extra steuntje in de rug.