Het maken van 'n parkietenkussen.
Voor dit kussen heb ik 2 oude theedoeken gebruikt die toch maar in de kast lagen, de vulling van 'n oud kussen en uiteraard naald en draad.. al zou 'n naaimachine beter zij geweest hahaha (had geen vingers meer over

).
Hoe heb ik dat gedaan?
Eerst heb ik 3 zijden van de theedoeken aan elkaar vastgenaaid met hele kleine steekjes zodat er ,na 't vullen, niets van de vulling uit kan vallen. Daarna heb ik de onstane zak omgedraaid (naadjes naar de binnekant / binnenstebuiten dus eigenlijk) en de open kan enkele centimeters dichtgemaakt, maar wel ver genoeg open zodat ik er de vulling makkelijk in kon doen.
Vullen is eigenlijk gemakkelijk: Je vult er zo veel vulling in dat 't kussen stevig is maar niet te hard, hij moet wel goed veren als je er op drukt. Anders kan je parkietje als hij valt zich nog altijd bezeren en dat willen we juist voorkomen met dit kussen.
Nadat 't kussen gevuld is maak je 't opengebleven stukje ook met heel kleine steekjes dicht. Doe dit zo dat de draad van de steekjes niet zichtbaar is. Draadjes zij nog altijd 'n geliefd onderwerp om te slopen.
Zo ziet 't kussen er dus uit:

Dit kussen heb ik in de onderbak van de kooi gelegd en wel zo dat alle hoekjes 'gevuld' zijn, dus dat er geen gaatjes tussen onderbak en kussen zijn waar 't parkietje in kan vallen.
Nadat 't kussen er in gelegd is heb ik er dubbel keukenrol over gelegd omdat dat (voor mij in ieder geval) makkelijker schoonmaken is.
Je hebt voor de schoonmaak van dit idee wel lieve parkietjes nodig die niet stiekem naar beneden komen als je de tralies op tilt

Zo ziet de hele kooi uit, compleet met de nieuwe stokjes en 't parkietenkussen