grasparkietje bijt mij en mijn vriend

Gestart door priscilla243, mei 26, 2010, 16:20:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

priscilla243

Hallo parkiet liefhebbers.
Heb sinds 10 weken een engelse grasparkietje gekocht.heet beautje.Ze was zeven weken toen we haar kochten.In het begin deed ze(het is een vrouwtje bleek achteraf),heel lief en ging altijd op mijn hand zitten en uit mijn vingers eten(trosgierst).Maar sinds een week bijt ze zo hard in mijn vingers dat het gewoon bloedt!!En ook bij mijn vriend.Wat hebben we verkeerd gedaan en hoe moet je ze dat afleren?Ik wil Beau echt niet kwijt.Ben er dol op!!!Heb ook vaak gelezen dat parkietjes uit hun kooitje komen maar die van ons doet dat helemaal niet uit haarzelf.Lokken met gierst lukt ook niet?Het is mijn eerste parkietje en wil haar heel graag tam maken.Heb veel geduld maar hoop gewoon niet dat we iets verkeerd gedaan hebben.  ???Kan iemand mij AUB helpen.Ik wil een goede thuis voor haar geven. ;D

Groetjes priscilla

lovesbudgies

Probeer eerst te achterhalen waarom ze bijt, is het macht, angst...? Hier kan je daar meer over lezen: http://parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Beide vereisen een iets andere aanpak, maar een advies in alle gevallen is: negeren. Totaal negeren, niet praten, niet je hand wegtrekken of op een
andere manier reageren op haar gedrag.


priscilla243

dank je wel voor de reactie.
heb nu sinds 4 weken een andere parkietje gekocht.Hebben hem/haar sparkle genoemd.Is wel lief en nu is beautje minder aggressief.alleen nu trekken ze meer naar elkaar toe als naar ons.Het was in eerste instantie wel de bedoeling dat beau een vriendje kreeg maar nu zien ze ons niet meer staan.Is het uberhaupt wel mogelijk om SParkle tam te krijgen?Hij/zij vliegt elke keer hard weg.en met trosgierst lukt he ook niet om te lokken.
wat kan ik nu het beste doen datze toch met zijn tweeen graag bij ons zitten.
De tweede vraag is:Sinds een paar dagen trekken ze bij elkaar alleen maar veren uit elkaars lijf.Niet dat ze kaal worden maar ik maak me toch een beetje zorgen hoe ze af en toe tekeer gaan met elkaar.Verder knuffelen ze met elkaar en spelen.Is dit spelen of is er echt sprake van rivaliteit?Ze bijten ook hard in elkaars pootjes(het bloedt niet)maar ze doen het steeds vaker.Vooral sparkle die er als laatste bij kwam.

Kan iemand mij hier antwoord op geven aub?Weet niet goed meer wat ik moet doen.
groetjes priscilla

Kruimira

Hoi Priscilla.
Die van mij vliegen elkaar soms ook in de veren, en een minuut later zitten ze te kroelen. Maar deed jij dat vroeger niet met je broertje/zusje?
Die pagina van Croky's column over bijten is een goede, daarmee heb ik het mijn Kruimel ook afgeleerd.
Ookal doet het pijn en bloedt het, probeer het echt te negeren. Gewoon doen alsof er niets gebeurd is. Zo merken ze dat bijten geen zin heeft, en dan houden ze op.
Verder heb je vast niet zo snel iets verkeerds gedaan, sommigen zijn nou eenmaal wat feller. Onze Kruimel is nou eenmaal ook soms een heksje. Ze bijt me nog steeds soms, maar dan doet het geen pijn meer. Dan is het eerder een snauw, haha.
Als ze echt ruzie maken wijs dan met je vinger naar ze en zeg rustig op een lagere toon duidelijk ''Nee''. Als ze juist lief tegen elkaar doen beloon ze met een hoog stemmetje en ''Goed zo''.
Als die van mij vechten houden ze met Nee meteen op! :D
Hopelijk werkt het ook bij jou

lovesbudgies