mijn grasparkiet is weggevlogen :'(, na 3uur heb ik een valk parkiet gevonden

Gestart door meryem, mei 21, 2010, 20:49:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

meryem

Beste Mensen,


Woensdagavond rond 20 uur is onze grasparkiet zelf haar kooi hoe dan ook open gekregen en is van het balkon weggevlogen. Ik heb haar zien wegvliegen. Samen met mijn zusje heb wij urenlang gezocht maar konden haar helaas niet vinden. Ik had haar vorig jaar maart als 8 weken jong aangeschaft en was heel tam. Maar goed we hebben haar kooi gewoon op het balkon gelaten met wat extra voer en water met hoop dat ze terug zal komen maar helaas :'(
tevens heb ik aan verschillende instanties melding gemaakt van onze grasparkiet.
Rond 23.30 ging ik voor het laatst even kijken of ze terug was en zag opeens een grijze valk parkiet op onze balkon wist niet of zij/hij tam was heb maar mijn arm gestrekt en haar/hem geroepen en kwam zo naar binnen  ???. Heeft een ring om haar/zijn poot maar konden de eigenaar niet achterhalen via de kweker hij wou niet zeggen of hij het parkiet had verkocht en wou dat we het parkiet naar hem moesten brengen.  

Help Help help beste vrienden hoe kan ik de eigenaar achterhalen? want ik wil de eigenaar weer blij maken. parkiet is niet bang voor mensen maar hij/zij bijt je hand. Met handschoen komt hij/zij wel op je hand of schouder.
(gemeld bij www.huisdierenmeldpuntutrecht.nl)

[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Meld het op AmiVedi. Helaas is er verder weinig te doen zolang de eigenaar zelf geen actie onderneemt.

lovesbudgies

En daarnaast... Marktplaats! Grote kans dat de eigenaar daar kijkt of een oproep plaatst.

Andere opties:
-licht Dierenambulances in de omgeving in
-zet je oproep (met foto) op zoveel mogelijk fora's
-hang flyers met oproep en foto op, en breng ze langs bij dierenartsen/dierenasielen/dierenwinkels in de buurt

Andere site's waar je vermiste dieren kunt opgeven zijn:
www.amivedi.nl
http://www.dierencentrale.nl/
http://www.index03.a-sar.nl/
http://www.vermistedierenregister.nl/index.php?q=plaatsen2&action=sub&Hoofdrubriek2=Vogels

Heel vreemd van die kweker, het is zijn ring, dus hij zal de valk verkocht hebben, waarschijnlijk weet hij niet meer aan wie hij de vogel verkocht heeft, ik zou hem niet terug brengen naar de kweker want ik vind het een vreemd verhaal.
Woon je in Utrecht?

meryem

Dank je wel Wouter en lovesbudgies, en ja ik woon zelf in Utecht.
Dus ik heb aantal meldingen gedaan en nu moeten we even afwachten. De valkparkiet is tam hij vliegt niet weg, hij is gewend aan mensen alleen bijt mijn vingers wat heel veel pijn doet :(  ???  :(

Flyeren heeft zeker geholpen. Een mevrouw die 1straat verder dan ons woont had afgelopen zaterdag ons gebeld, ze had woensdagavond rond 21.00 uur een hand tamme gele parkiet gevonden. Heeft via internet gezocht of iemand een parkiet miste en heeft een andere eigenaar benaderd, ze hebben het parkiet meegenomen (toen hadden we nog geen melding gemaakt). Waarschijnlijk was het onze parkiet  :(
Maar goed we hebben de andere eigenaar gebeld en kregen te horen dat het hun parkiet was en wou niet een dat we even mochten kijken, we moesten zelf gaan zoeken naar onze parkiet  :( Jammer dus..

Mijn man is vandaag door hun gebeld dat het volgens hun dochter niet haar parkiet is en nu mochten we ineens komen om het parkiet op te halen  :D
Maar nu willen zij van ons door hun betaalde vinders loon. Hebben ze daar wel recht op??


lovesbudgies

Nee, het is hun fout dat ze vindersloon betalen voor een parkiet die niet van hen is.
Ik hoop voor je dat het jou parkietje is!

EvelienM

geen vindersloon betalen hoor, hoe mensen je soms een poot willen uitdraaien, te erg voor woorden. desnoods stuur je de politie er maar op af als ze m niet willen afgeven (zo gaat dat toch in utrecht? ;))
groetjes!

linda010

 :o Nou ja zeg...vindersloon!
Wat een mensen zeg.  >:( eerst zeggen dat het hun parkietje is,volgende dag is het hem ineens niet en ook nog eens geld vragen.
Echt schandalig!!!

Ben je er inmiddels wel al achter of het jou parkietje is?