Parkiet eet van boom...

Gestart door ~anouk, mei 19, 2010, 18:08:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

~anouk

 ;)Het gaat op zich heel goed met Sjors,
Maar ze is de hele tijd van een boom in de huiskamer aan het eten, de boom is niet giftig, maar ze
gaat nu niet meer vanzelf naar haar hok terug omdat ze dan, denk ik, geen honger meer heeft. :-\

Moeten we dan een lichte doek om de boom heen doen?
Of moeten we het gewoon laten gaan, want na, zeker meer dan 10 keer proberen krijgen we haar wel weer in
haar hokje, maar het is toch de bedoeling dat ze vanzelf gaat?
Ze gaat ook niet boven op haar kooi zitten. Ze kijkt er niet naar op of om.

Groetjes Anouk en Sjors

:)

Mirjam

Ik denk dat Sjors die boom een fijne plek vindt om in te zitten en dat dat niks met wel of geen honger te maken heeft.
Laat dr maar gewoon even dr gang gaan, waarschijnlijk is het gewoon een fase. 1 van mijn grasjes deed exact hetzelfde.
Als je moeite hebt om dr in dr kooi te krijgen, kan jet het beste tijdelijk de kamer verduisteren en een lichtje bij dr kooi aandoen. Gaat ze dan nog niet vanzelf zal ze waarschijnlijk makkerlijker opstappen omdat het donkerder is.

Mars

Ik zou mijn parkietje niet zomaar van een boom laten eten.
Er zijn maar weinig bomen/plantensoorten waarvan bekend is dat ze niet schadelijk zijn en die vallen vooral onder wilg en fruitbomen. Al het andere zou ik er voorzichtig mee zijn.
Misschien is een hapje niet meteen giftig, maar veel meer kan zich gaan ophopen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..