Ringen

Gestart door Peppie en Kokkie, mei 17, 2010, 16:57:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peppie en Kokkie

Ik zit zojuist mijn parkietjes te bestuderen en zie dat de blauwe wel geringt is en de groene niet.
Ze komen bij dezelfde kweker vandaan en zijn gelijktijdig gekocht.

Wat wil dit nu zeggen?  ???

Wouter

Ik vind dit eerlijk gezegd een vage vraag.. Wat wil je nou weten? Waarom de ene wel geringd is en de ander niet? We kunnen hier wel gaan lopen gissen, maar daar schiet je uiteindelijk niks mee op. Ik zou zeggen: Goede vraag voor de kweker. ;)

Peppie en Kokkie

Nou ik vind het helemaal geen vage vraag.
Ik vind het gewoon opvallend dat de ene wel geringt is en de andere niet
dat terwijl ze op hetzelfde moment gekocht zijn en bijh dezelfde kweker vandaan komen.
Ik weet niet zoveel als de meeste mensen hier van parkieten,
dus vandaar mijn vraag.
Het kan toch zijn dat er een reden voor is?

Wouter

Daarom stel ik ook voor om de vraag aan de kweker voor te leggen. :) Wij kunnen ten slotte ook niet weten waarom de kweker de ene wel zou ringen en de ander niet. Misschien waren de ringetjes op. ;)

Frouwktje

Staat er ook iets op die ring van de parkiet?

Peppie en Kokkie

Ja maar wat er precies op staat kan ik niet lezen,
dan zou ik hem vast moeten pakken en heb gelezen dat je dat beter niet kan doen.

Mars

Ja mag je parkietje best een keertje vastpakken, als je dat belangrijk vindt.

Waar het om gaat is dat parkietjes het niet leuk vinden om vastgepakt te worden en je, als je dit vaak doet, in hun ogen eng bent. Maar een keertje een parkietje vast pakken is helemaal niet erg.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

robby

waarschijnlijk ik het een gewone open ring.
(die is van metaal en staat  enkel een getal op )
meeste kwekers gebruiken dit enkel om te zien van welk nest het jong komt.
als het een gesloten ring kan je later zien van welk jaartal hij is en van welke kweker
en weet de kweker ook van welke ouders deze jongen komen.