ongeval grasparkietje

Gestart door Kristof, mei 16, 2010, 18:09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kristof

ik had een jong klein grasparkietje gaan hale een mannnetje en ik zet hem by de rest alles gaat goed nu ga ik een uur later kijken en was er een stuk van zijn poot af de hele vogeleire vol bloed

en ik merkte by geen enkel ander parkietje bloed op dus denk niet dat hij gevochten heeft

denk dat ie zen pootje gwn los gerukt heeft ofzo kan dit??


sumatraantje

He jakkes. Wat zitten er voor vogels in de voliére?

lovesbudgies

#2
Een andere vogel kan een teentje hebben afgebeten, en dit kan ook door ongedierte gedaan worden, denk aan ratten.
Hij kan inderdaad ook in een speeltje vast hebben gezeten.

Wat een verschrikkelijke gebeurtenis voor het vogeltje, Kristof! Hij moet zo snel mogelijk naar de dierenarts, anders kan hij
alsnog overlijden aan de gevolgen, bijvoorbeeld een infectie. Je zult hem ook apart moeten houden (binnen), of hij -na een volledige
genezing- weer de volière in kan, betwijfel ik.

Hoe gaat het nu trouwens met hem, is hij niet in een shock?

sumatraantje

Ratten lijken me sterk, die dikke ratten komen nooit door het gaas van de voliere heen.
Ik denk dat een speeltje mogelijk is maar ik vraag me af of een jonge man sterk genoeg
is om ze eigen pootje eraf te rukken. ik denk toch dat het ruzie was met een andere vogel.
Heb je al eens gekeken of er een speeltje onder het bloed zit?

lovesbudgies

Een parkiet kan met zijn pootje verstrikt raken in een speeltje met touwdraden, doordat de parkiet beweegt om vrij te komen, komt het touw steeds strakker te zitten en knelt zo het pootje af. Een pootje kan zo geamputeerd worden.

Ratten kunnen wel door het gaas. Jammer genoeg weet ik dit zeker, omdat een lid van dit forum zo een parkiet heeft verloren. De rat had de hele vleugel
eraf getrokken.

Kristof zal alle gevaarlijke speeltjes moeten verwijderen uit de volière, welke dat zijn is hier te lezen: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=23674.0#top
Daarnaast zal de parkiet niet meer in de volière terug kunnen, omdat de kans bestaat dat een andere parkiet dit heeft veroorzaakt.

Maar het allerbelangrijkste is nu dat hij naar de dierenarts gaat, en de parkiet medische verzorging geeft.