Kleurslagen

Gestart door MenM2009, mei 09, 2010, 16:24:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MenM2009

Hoi Hoi,

Wie kan ons vertellen wat voor kleurslagen Sammy en Saartje hebben?
Saartje is het vrouwtje, zij is wit met blauw
Sammy is het mannetje, hij is geel met groen.

Alvast bedankt!

Groetjes Maris

[verwijderd door de beheerder]

Grasparkieten kwekerij

Saartje haar kleurslag is: Recessief bont hemelsblauw.
Sammy zijn kleurslag is: Regenboog.

groetjes Denise

fullmetalgirl

#2
saartje is inderdaad een recessief bonte hemelsblauw
sammy is echter geen regenboogje...
sammy is een hemelsblauw, geelmasker type 2, grijsvleugel

regenboogjes hebben ook altijd opeline, vandaar dat dit geen regenboog kan zijn :)

wat zie ik eigenlijk op het neusdopje van sammy??
kan het slecht op foto zien maar lijkt beetje op schurftmijt,

lovesbudgies

Misschien kun je ons verblijden met 2 mooie foto's van de neusdoppen? :-X

Ik denk bij Sammy eerder aan een verminderde keratine productie door een gebrek aan vitamine A, maar het kan
inderdaad ook schurftmijt zijn, of iets anders, het is niet goed te zien op de foto.

Zou je van Saartje ook een foto kunnen maken van de neusdop? Ik weet niet hoe oud ze is,
maar zo lijkt het net een mannetje, ik zou wel eens een goede foto van die neusdop willen zien, kunnen we weer wat van leren!

MenM2009

sorry voor de erg late reactie.... druk druk druk....

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval :D en zal even opzoek naar foto's van de neusdoppen.
Als ik heel eerlijk ben twijfel ik ook wel eens of saartje een vrouwtje is... haar neusdop lijkt een wat blauwerige gloed te hebben/krijgen.


Groetjes Maris *gaat even foto's zoeken* :P

MenM2009

#5
foto's gevonden! ze zijn niet heel duidelijk.... maar beter iets dan niets....
Heb een foto van april gevonden van sammy en heb zonet even een nieuwe foto gemaakt, want heb het idee dat zijn neusdop nu wel "mooier" is. Graag jullie advies!

Alvast bedankt!

Groetjes Maris

[verwijderd door de beheerder]

MenM2009

#6
en nog een foto van saartje
en nog 1 van sammy die ik net gemaakt heb, niet helemaal scherp.. maar hier kan je zien dat hij een soort bobbeltje op zijn neusdop heeft? wat kan dit zijn? of is dit normaal?

Groetjes!

2 foto's verwijderd, ze waren te onduidelijk om er iets uit op te kunnen maken. Gr. Lovesbudgies


[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Saartje is echt een ventje! ;)

MenM2009

haha dat meen je niet!!:P
we hebben ze gekocht als mannetje en vrouwtje... nou ja t zei zo
Mag ik wel vragen hoe je dat kan zien? ben nu wel nieuwschierig :D

Bedankt!

Groetjes Maris

Wouter

Nou, een jong vrouwtje heeft een lichtblauwe neusdop met witte kringen rond de neusgaten. als ze ouder wordt (tussen 8 maanden en 1.5 jaar oud) wordt de neusdop bruin. Bij een mannetje is de neusdop paars tot diepblauw.

Petr@

Ja Saartje is een heel mooi ventje :D

Ik denk ook dat Sammy schurfmijt heeft. Ik weet niet of dit nog met vaseline te verhelpen is ik zou even langs een VA gaan.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

lovesbudgies

Zou schurftmijt kunnen zijn, maar ik ben er niet zeker van. In dit stadium kun je prima nog met vaseline behandelen,
3x per dag de neusdop insmeren en even de kooi ontsmetten en dan moet je binnen een/twee weken resultaat zien.
Een (best heftige) Ivermectine behandeling lijkt mij, zeker naar aanleiding van de foto uit April, niet nodig.

MenM2009

Bedankt voor jullie reacties!!!
Zijn neusdop is inmiddels al een stuk mooier, dat "schilferige" is er af zeg maar... en dit zonder dat we iets speciaals gedaan hebben.
Hij heeft op zijn neusdop aan beide kanten wel een soort hart bobbeltje zitten? of hoort dit?

Saartje is trouwens ongeveer 7/8 maanden.... er werd door iemand gezecht dat vrouwtjes als ze jong zijn een lichtblauwige neusdop hebben met wat witte kringetjes om de neusgaatjes... dit heeft saartje wel hoor, t is alleen niet heel goed te zien op de foto want ze is bang voor de camera... we zien wel wat het wordt... een vrouwtje zou leuk zijn en een mannetje is mij ook prima (al gaan we dan maar wel de naam veranderen hahaha)

Iedereen bedankt!
Groetjes

lovesbudgies

Ik heb geen idee wat je nu bedoeld mbt de neusdop, de neusdop was in ieder geval wat vreemd.
Misschien toch maar een recente, scherpe foto plaatsen?  ;)

Saar lijkt toch zeker een ventje, een jong popje heeft inderdaad een blauwe neusdop met witte kringetjes maar dat ziet er
heel anders uit dan bij Saartje. Deze dieproze kleur betekend een mannetje.