ham

Gestart door martinekl, mei 06, 2010, 14:43:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

martinekl

Hoi ik heb een vraag, wie weet waarom beide mijn vriendjes zo vreselijk gek zijn op ham, op het moment dat ze het ruiken worden ze gek, knokken om een stukje is dan aan de orde.
Nu eten ze eigelijk alles, we moeten erg uitkijken, we kunnen niks op de aanrecht laten staan of ze duiken zo de pan in, maar ham daar doen ze alles voor.
Mogen ze ham eigelijk wel hebben?
groetjes Martine

Sjaakie

Ik denk niet (weet bijna wel zeker) dat het goed is. In principe is al ons eten slecht voor de vogeltjes. Al zijn het inderdaad wel alleseters. Ik kan me niet omdraaien of ze zitten in je eten. Of het nou gekookte aardappel is of gebraden gehakt en vanille vla.
Hier gaat de kooi dicht tijdens het eten en echt pas open als alles is opgeruimd. Want een tafel of aanrecht afstruinen op zoek naar restjes is ook ontzettend leuk met kans op lekkernijen :P

Echter heb ik weleens gelezen dat ze een klein beetje kaas ter grootte van een pinknagel per week wel mogen. Maar of dat nou weer een fabeltje is..............
Blijft lastig.

Groeten
Melinda

Parkieten-Freak

Citeer..... In principe is al ons eten slecht voor de vogeltjes.

Dat is niet helemaal waar.
"Ons" eten zelfs best gezond voor vogeltjes. Een stukje gekookte aardappel, groente of macaroni (zonder zout) mag best!
Zoute etenswaren zoals ham, junkfood, chips e.d. zijn uiteraard niet gezond. Een keer in de week een klein stukje kaas mag gerust!


martinekl

Het probleem is dat ze weten waneer we gaan eten ze zijn dan niet weg te slaan bij ons. De slimpies zitten gewoon te wachten.
Ik ga proberen om ze met iets lekkers in de kooi te doen als we gaan eten maar dit zal niet makelijk gaan, we hebben dit al eens geprobeerd en ze gaan uit hun dak in de kooi.
Misschien geven we wel te snel toe om de kooi weer open te doen.
Ze zijn ook zo schattig, maar wil niet dat ze door verkeert eten in de problemen komen.

Sjaakie

Citaat van: Parkieten-Freak op mei 06, 2010, 22:42:22
Dat is niet helemaal waar.
"Ons" eten zelfs best gezond voor vogeltjes. Een stukje gekookte aardappel, groente of macaroni (zonder zout) mag best!
Zoute etenswaren zoals ham, junkfood, chips e.d. zijn uiteraard niet gezond. Een keer in de week een klein stukje kaas mag gerust!
Ja klopt, ik geef ook groente, aardappel of macaroni. Ik bedoelde eigenlijk meer alle andere dingen die wij ook met mate moeten eten  ;D
Maar dat parkieten alleseters zijn daar ben ik wel achter. Eentje van mij is ook gek op vanille (vla). Wat ik al eerder zei, je draait je om en ze zitten er gelijk bij. Hier gaan ze echt de kooi in tijdens het eten  ::)

Manji

Mijn parkietje wil niks eten,zelfs geen groenten of fruit.
Ik blijf het aanbieden,maar hij moet het dus echt niet. ???
Hij eet alleen maar het voer uit zijn bakje.

Mirjam

Als ie bij je zit, zou je zelf een appel kunnen eten... Meestal willen ze dan ook doen wat jij doet. Het zou zomaar kunnen zijn dat ie dan toch een hapje gaat nemen  :D

martinekl

#7
Hoi nou we hebben geprobeerd om ze in de kooi te zetten als we gaan eten.  :P kan je vergeten lekker niet, de eerste keer lukte het gister middag, maar ze gingen helemaal uit hun dak, de witte ziva probeerde via het waterbakje eruit te komen, bij het avond eten kregen we ze er met geen mogelijkheid in de kooi, ze zijn ook zo slim hè.
Ik had wat lekkers in de kooi maar dat hielp niet. we hebben geen zin om te dwingen en ze te pakken, straks krijgen ze een hekel aan hun huis en dat is niet de bedoeling.
We gaan nu proberen om als we gaan eten wat lekkers bij hun boom neer te leggen kijken of dat helpt.
Ze zijn slim dus zullen ze dit ook wel snel doorhebben, hoop ik want verder heb ik geen ideeën meer.
groet martine

Maar wat ik eigelijk graag zou willen weten, of iemand weet waarom ham zo lekker gevonden wordt door mijn vriendjes.
misschien zit daar iets in wat ze tekort komen?
groet martine

berichten samengevoegd.
gr pf

Parkieten-Freak

Ze komen niet zozeer iets tekort maar vogels vinden zout lekker


martinekl

oke dan zal dat het zijn, goed opletten dus maar dat ze het niet meer kunnen eten. bedankt