eerste keer verschonen... t'is gelukt!

Gestart door Robin en Nickey, mei 05, 2010, 15:25:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin en Nickey

Vandaag moest ik voor het eerst  sinds de pietjes er zijn hun kooi verschonen. Was best benieuwd hoe ze het gingen doen en of het per ongeluk een eerste vlucht zou gaan betekenen voor ze. Van te voren alle gordijnen dicht, hond in de bench en lamp boven de tafel aan. Daarna heel rustig en onderwijl zachtjes pratend de kooi eraf getild en een anderhalf/twee meter verderop op tafel gezet (dichterbij ging helaas niet). Ik had me dus voorbereid op een vlucht maar ze bleven allemaal heel keurig zitten. En nadat de onderbak weer schoon was en ik hun er weer op terug had gezet (ze bleven weer zitten) moest natuurlijk de binnenkant eraan geloven.

Eerst de buitenkant van de tralies maar gedaan zodat ze konden zien wat ik ging doen zonder dat het gelijk heel bedreigend was. Toch was het wel heel spannend voor ze toen ik in de kooi ging schoonmaken en kozen ze toch er voor om (rustig) zo ver mogelijk bij mij vandaan te gaan zitten. Pas op het einde schrokken er 1 of 2 van een beweging er vlogen er drie in het rond en Indy bleef kalmpjes zitten waar hij zat. Nadat de rust weder was gekeerd (heb mijn hand gewoon in de kooi gelaten) heb ik stuk trosgierst in mijn hand gelegd als beloning. Damion sprong gelijk op de dichts bijzijnde stok en na een paar minuten nam hij de eerste hap, toen Indy dat zag duurde het niet lang of hij was ook van de partij. Nickey wilde wel maar durfde niet dus maar een tweede streng naar binnen geschoven in de buurt van waar hij zat en al snel zat ook hij te smikkelen. Alleen Robin heeft niet gesmikkeld maar durfde wel in de kooi rond te stappen en te bewegen. Heb ook 2 nieuwe speeltjes op de bodem gelegd (wc rolletje en klein balletje met een belletje erin) maar tot nu toe hebben ze het nog niet door want veren poetsen is belangrijker.

Ben blij dat deze eerste keer helemaal goed is gegaan (ben wel zowat een uur bezig geweest maar okee) het geeft natuurlijk geen garanties voor volgende week maar een goed begin is het halve werk. Ben trots op m'n pietjes!

[verwijderd door de beheerder]

carla-dobbe

hahaha, dus het schoonmaken is bij jou net zo ondankbaar als bij mij ???, heb je net die kooi weer helemaal strak, gaan ze zitten poetsen, zodat weer de bodem bedekt is met kleine veertjes  ;)
Ik ben (ondanks dat ik ondertussen al een paar jaar wekelijks de kooi verschoon) ook in totaal een uur kwijt hoor aan schoonmaken hoor, maar dat komt ook wel omdat er dan een extra stukje aandacht voor me parkietjes is hoor!! Vaak gaan ze dan in bad onder de kraan in de wasbak van de keuken, waardoor ik dan op dat moment niet de kooi kan poetsen, omdat zij het water gebruiken. En ze nemen er wel hun tijd voor, áls ze in bad gaan. Ze zijn altijd erg nieuwschierig wat ik aan het doen ben, -vooral ook omdat ik met hun (favo) speeltjes bezig ben om schoon te maken- dus vaak communiceren we dan wat heen en weer en vliegen naar binnen de woonkamer in en weer terug de keuken in. (Ik haal altijd alles uit de kooi, en was/spoel het af onder de kraan, alleen wel altijd opletten dat ze dan niet meer ineens bedenken dat ze verder willen badderen, dus extra alert zijn, anders is het een beetje een heet bad.) We maken er meestal maar een beetje iets gezelligs van... en gezelligheid kent geen tijd, dus ik zou zeggen: neem gewoon de tijd om de kooi schoon te maken, als je het rustig doet is het denk ik ook wat minder stressvol voor je beestjes en dus ook voor jou.
Wel goed dat je ze beloond hebt!!
Succes de volgende keer weer!!
Groetjes Carla
Noddy & Yrsa