Inbouwkast als kamervoiliere, kan dat?

Gestart door Mirjam, mei 02, 2010, 12:48:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjam

Ha allemaal,

Ik loop met voorzichtige plannen om van een inbouwkast in mijn kamer een kleine kamervoiliere te maken.
Kast is 1m95 hoog, 80 cm diepte, 90 cm breedte.
Alleen het is dus een kast waardoor er vanaf 3 kanten geen licht doorkomt, maar alleen vanaf de voorkant.
Zou dat een probleem zijn?

Groetjes,

Mirjam

tsjielpie

Hele late reactie (zit nog niet zo lang op het forum) En waarschijnlijk heb je inmiddels al een olossing.
Maar wat jij vraagt moet volgens mij geen probleem zijn.
Ik neem aan dat je er parkieten in wilt houden maar geen twee neem ik aan?
Verder zou ik als je handig bent of iemand weet toch proberen een lade te maken aan de onderkant want dit scheelt je veel met schoonmaken.
Voor de rest ga ik er gewoon even met de stofzuiger doorheen als ik de kooi verschoon.
Dat viel me 100% mee en de parkieten zijn wel opgewonden maar raken niet in paniek.
Misschien horen we nog eens wat voor oplossing je hebt gezocht.
Mvrgr

Mirjam

Beter laat dan nooit  ;)
Het was eigenlijk een idee waar ik een mening over wilde hebben.

lovesbudgies

Lijkt mij eigenlijk te donker, ik denk dat je er dan een daglichtlamp in moet hangen. In Australië krijgen grasparkieten een hele felle zon op
hun koppie en mogelijk word de weerstand lager als ze dat missen.
Misschien aan het plafond en dat je 10 cm. eronder wat gaas bevestigd zodat ze niet bij de lampen kunnen komen?

Mirjam

Dat dacht ik wel..
Een inbouwkast is aan 3 kanten sowieso nogal donker, vandaar ook mijn vraag.

lovesbudgies

Precies. Of je daglichtlampen of UV lampen moet gebruiken is een goede om even uit te zoeken, dat weet ik niet precies.
Ik ben er zelf ook naar op zoek omdat mijn nieuwe kamer wat donker is.

Misschien weet iemand hier wat het beste is?

NickyRose

Een broedkooi, die de meeste kwekers gebruiken is ook aan 3 kanten dicht.

Het kan wel, hoor.

Verf hem alleen helemaal wit van binnen ( met waterbasis verf ), toont minder donker en je ziet de vogels goed. ( de broedkooien zijn ook altijd wit )
Een lamp boven in kan maar pas op met de hitte die het af geeft.
Je kan wel zo'n klemspotje op de rand van de kooi vastmaken met een daglicht spaarlamp er in, hoeft geen hoge wattage te zijn. Richt de spot dan op het plafond binnen in de kast en 1 wand kant, door dat het wit is zal het licht zich weerkaatsen en verspreiden.

Ik vind het wel een leuk idee en de ruimte is grote dan menige kamer volière.

Mars

Ik vind verf en lak altijd wat moeilijk bij parkietjes. Dat is dus de reden waarom ik het je zou afraden: veel van die stoffen zijn flink giftig.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..