Attentie: Vogels gestolen in Capelle a/d IJssel!

Gestart door lovesbudgies, mei 01, 2010, 20:42:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

Beste leden,

vannacht zijn er bij forumlid Hélène (Helena) 4 vogels verdwenen uit haar volière in Capelle a/d IJssel.

's Ochtends kwam zij tot de ontdekking dat het deurtje van haar volière in de achtertuin openstond, ook de deur van de sluis stond open, gelukkig stond de buitenste deur op een klein kiertje, zodat er geen vogels ontsnapt zijn.
Wel zijn er uit de volière 2 grasparkieten, 1 valkparkiet en 1 catharinaparkiet verdwenen, ook is er een doorzichtige bak met gaatjes deksel weg, deze is bedoeld om muizen levend mee te vangen. Waarschijnlijk is die bak gebruikt om de vogels in te doen en zo te vervoeren.

Alles wijst erop dat iemand deze vogels heeft gestolen, misschien wel om door te verkopen, misschien zijn ze los gelaten.

Vandaar dat wij iedereen willen vragen naar deze vogels uit te kijken, als er ergens vogels aangeboden worden, of er zijn vogels gevonden, en ze
lijken op die van Hélène, neem dan contact met haar of het beheer op. (Hélène heeft als forumnaam Helena)
Maggie heeft een gesloten voetring om, dus mocht je een valkparkiet zien die op Maggie lijkt, trek dan het ringnummer even na, via het ringnummer kun je in contact komen met de kweekster, die van de vermissing af weet.

Het gaat om:

Grasparkiet Ice-T Man, blauw/wit bont, 5 jaar oud








Grasparkiet Splinter Pop, cinnamon, opaline geel/lichtgroen, 2 jaar oud




Valkparkiet Maggie Pop, geringd, bont gepareld, 1,5 jaar oud




Catharinaparkiet Catootje Man, groen, ruim 10 jaar oud




Het oorspronkelijke topic staat hier: http://grasparkiet-online.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=14&t=5006

Alvast bedankt!

Parkieten-Freak

#1
Hélène, ik vind dit echt ontzettend naar voor je. :( Ontzettend triest dat dit gebeurd is.
Ik hoop echt dat je vogels gevonden worden en dat je ze weer terug krijgt.

Aan al onze lezers wil ik vragen om alert te zijn en websites als marktplaats etc. goed in de gaten te houden.
Mocht iemand bovenstaande vogels herkennen, neem dan contact op met een van de beheerders/moderator of met Hélène. (forumnaam Helena)
Ook anonieme tips omtrent de verblijfsplaats van deze vogels zijn welkom!!!!


Idske

#2
Jeetje, verschrikkelijk!  :'(

Helena, ik hoop echt dat je de vogels terug krijgt of vind!

Dikke knuf.

Ps ik kan de foto's niet openen, heb alleen een kruisje. Ik zou ze graag willen bekijken als het kan dat ik ook marktplaats in de gaten kan houden.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

Nou je het zegt: ik zie ze wel in Firefox maar niet in Internet Explorer 8
Ik zal het meteen gaan oplossen.


lovesbudgies

#4
Goed dat je het zegt Idske! Ik zie ze in Chrome gewoon, maar inderdaad ook niet in IE 8.

Ze staan nog niet op marktplaats aangeboden.
Ze komen ook niet als gestolen op marktplaats te staan, dit wil Helena niet, want dan is de kans klein dat de dader ze verkoopt via marktplaats, en zal een eventuele verkoop eerder onderhands (via opkopers/handelaren) gaan, wat heel moeilijk te traceren is.

Parkieten-Freak

Als het goed is, zijn de foto's nu ook in IE te zien. Zo niet, dan hoor ik het graag.


Ingrid


hillie

Jeetje wat verschrikkelijk nieuws zeg.

Ik hoop dat je ze weer gauw terug vindt.

Helena

Ik ben dan wel niet zo erg actief meer hier op dit forum maar wil jullie toch graag bedanken voor jullie medeleven.

Tot op heden hebben wij nog niets vernomen over de vermiste vogels en is ook niet duidelijk of dat zij alle 4 gestolen zijn of dat het misschien maar om eentje ging en de rest ontsnapt is.

De politie is op de hoogte gebracht, dierenwinkels in de buurt hebben foto's van de desbetreffende vogels en Amivedi is ingelicht en daar staan zij ook ieder apart vermeld als vermist met foto's

Het ontwrichte slot van het tuinhek is die zelfde dag nog vervangen en verstevigd, iedere nacht gaat er nu een hangslot op de grendel van de volière en meer kan ik niet doen.
Ook marktplaats wordt door heel veel mensen in de gaten gehouden, hartelijke dank hiervoor.

Helaas de woede, onmacht en het verdriet blijft, vooral omdat je niet weet waar ze zijn en of ze nog wel in leven zijn.