Robin en Nickey zijn er.... maar hun niet alleen :)

Gestart door Robin en Nickey, april 28, 2010, 16:32:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin en Nickey

Hoi,

Vanmorgen ben ik Robin en Nickey gaan ophalen (bedoeling was vrijdag maar had verkeerd in mijn agenda gekeken en moet toch echt werken dan). Toen ik binnen kwam zaten ze al in een klein kooitje op mij te wachten en wat waren ze ineens al groot en mooi geworden :-*. Nog even wat met de kweekster staan praten en haar een foto van de kooi van Robin en Nickey laten zien.  Ze vroeg of ik het eventueel leuk zou  vinden om er nog 2 parkietjes bij te krijgen aangezien de kooi die ik heb redelijk van formaat daarvoor is. Ze heeft nl best aantal jonge zitten en kan ze echt niet allemaal zelf houden en het gaat haar niet om geld maar meer dat ze bij een goed iemand terecht komen. Even kort getwijfeld maar vond het wel heel leuk dus zijn we nog even bij de volière gaan kijken, dat wilde ik toch graag om nog even de papa en mama te zien (en op de foto te zetten indien mogelijk) en de broertjes en zusjes te zien.

In de volière was meer als genoeg moois te zien en het was ook wel lastig nog om een keuze te maken voor de andere 2 maar tis toch gelukt. Als het goed is zijn de vier geen familie van mekaar alleen nu ik ze thuis in hun kooi zie betwijfel ik toch of Nickey en Damion geen broer/zus zijn (maar dat is ook niet erg enkel in de gaten houden mocht ik ooit een nestje willen al heb ik daar tot nu toe nog geen behoefte aan).  Wat het gaat worden qua geslachten heb ik echt nog geen idee van, als de neusdoppen wat duidelijker zijn zal wrsl de vraag nog wel komen om even mee te kijken.

De 2 nieuwe aanwinsten heten (naar goed zoeken en nadenken...) Damion (is de jongste van het stel) en dat betekend "temmen/bedwingen" en ik vrees dat dat ook wel nodig gaat zijn naarmate hij/zij ouder wordt. Damion ligt nu lekker in het badje met een badstofdoekje erin, hij ligt heel stil en rustig maar toen ik 'm even vast had zette hij behoorlijk een keel op en weet goed te bijten. De andere is Indy en dat betekend "mooi/schitterend" en dat was het eerste wat ik zei toen ik 'm zag. En ook Indy zit lekker in het badje.
Robin ( betekend "schitterend door roem") en Nickey ("overwinnaar") zitten op de bodem van de kooi, ze hebben nog niet echt bewogen of geluid gemaakt (maar ja zijn net 3 uurtjes hier dus komt van eigens wel goed, in de auto hebben ze wel even kort van zich laten horen).  Had een dvd met vogelgeluidjes maar daar reageerde ze (nog?) niet echt op maar wie weet tetteren ze morgen m'n oren van m'n hoofd af.


Loekie, m'n hond, vond het maar even vreemd waarmee ik nu kwam aanzetten maar heeft ondertussen d'r draai ook weer terug gevonden zoals ik ook al wel had verwacht.

Tot slot nog een foto van de vier gevleugelde vriendjes

[verwijderd door de beheerder]


Mirjam

Achhhhh wat een schatjes zeg  :-*
Jij gaat echt een leuke tijd tegemoet.

Veel plezier met ze.

Mirjam

Kleintjes

Erg mooie parkietjes!

Maar even 'n vraagje: Klopt dat gewicht wat bij Damion staat? Als 't klopt, hou 't gewicht goed in de gaten anders heb je de kans dat hij echt te dik wordt. Ik hoop stiekem dat 't 'n typfoutje is. Kun je mij vertellen of dat klopt? ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Robin en Nickey

Hoi hoi,

Ik ga zekers een leuke tijd te gemoet ;D. Gister kwamen ze rond een uurtje of 4 wat tot leven en heb al veel om ze zitten lachen. Robin en Nickey trekken veel naar elkaar, Damion is echt het duveltje in de kooi en Indy trekt een beetje zijn/haar eigen plan. Robin, Nickey en Damion zitten eigenlijk telkens bij elkaar en Indy komt er af en toe wel bij zitten maar zit even later toch weer aan de andere kant van de kooi (tis wel de grootste eter tot nu toe). Ze hebben allemaal al gegeten (drinken niet gezien), poetsen af en toe wat, zijn alleen nog wel wat stilletjes. De nacht zijn ze ook keurig door gekomen (Indy heeft zojuist de schommel ontdekt :D).

Het gaat enkel nog wel een kluif worden om Damion en Nickey uit elkaar te houden dus hopelijk wordt het broer en zus (en anders zal ik op karakters af moeten gaan).

@Kleintjes: wbt het gewicht van Damion... die heb ik 2 keer gewogen omdat ik het me ook niet kon voorstellen dus nee het is echt geen typfoutje. Hij/zij is de jongste van het hele stel en heeft in het reiskooitje en in het badje wat in de kooi hing heel de tijd plat gelegen maar is nu lekker actief en alert. Hij/zij (pfff wat zal ik blij zijn als ik weet wat de geslachten zijn) oogt verder niet dikker of forser dan Nickey. Ik zal binnenkort nog wel een keer een weegronde doen en zien wat dat oplevert.

Groetjes