Nieuw Parkietje

Gestart door Yankaran, april 27, 2010, 14:45:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yankaran

Hallo,

Sinds zaterdag hebben we een nieuw parkietje...na zeker 10 jaar weer eentje.

Nou laat ik hem deze week veelal met rust om te wennen aan zijn nieuwe omgeving. Ik vervang wel elke dag zijn voer zodat het voor hem aantrekkelijk blijft om te eten. Hij is dus nog niet handtam, ik ben wel sinds vandaag 2 keertjes met alleen mijn hand in zijn kooi geweest en heb mijn hand onder hem gehouden, hij fladderde niet maar bewoog alleen een beetje weg van me. Dat komt wel goed denk ik.

Het valt me wel op dat hij heel lang op 1 plek blijft zitten, hij maakt soms wel aanstalten om van zijn stokje naar de voederbak te springen maar hij durft nog niet zo heel vaak. Op zich niks mis mee. Waar ik wel mijn twijfels over heb ik dat hij soms aan zichzelf zit te pikken. Hierbij trekt hij sporadisch een klein veertje uit zichzelf. Is dit nou omdat hij zichzelf schoonmaakt of hoort dit niet?

Alvast bedankt.

Mirjam

Goeiemorgen,

Weet je zeker dat ie er echt een veertje uitplukt of is ie zichtzelf gewoon uitgebreid aan het wassen?
Ik denk zelf eigenlijk het laatste...

Verder moet ie uiteraard nog wennen aan zijn nieuwe omgeving en zal ie nog wat onzeker zijn.
Geduld hebben en dan komt ie straks helemaal los  ;D

Veel plezier ermee.

Mirjam

Yankaran

Ik dacht dus ook dat hij zich waste...maar 2 keertjes had hij ook een klein veertje (1 cm ongeveer) in zijn mondje. Voor de rest valt het verder wel mee...ik heb hem ook niks geks zien doen wat dit betreft.

Maar verder went hij aardig, zit alleen vaak op 1 plek maar dat komt wel goed. Zeker als ik hem in de tuin zet...dan hoort hij ook andere wilde vogels en dan springt hij van stok naar stok en zingt hij vaak.

Dank je.

Wouter

Ik denk ook dat het gewoon wassen is. Als parkietjes aan het wassen zijn komt er wel eens een veertje mee. :)