Geen grit

Gestart door IceParkiet, april 19, 2010, 18:44:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IceParkiet

Hi.
Mijn parkiet eet geen grit. Ik heb hem in 2 jaar nog nooit bij het grit bakje gezien.
Ik heb dit topic gelezen, http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=8634.10, en ik vraag me af of het nu wel gezond is of niet?

pietjuhpuk

vaag inderdaad.... als je het zo leest weet je ook niet meer wat je moet doen he... vervelend!
maar tegen mij zeiden ze in de dierenwinkel dat er altijd wat grit in n bakje moet ophangen en dat je parkiet dan zelf gaat eten wanneer hij daar behoefte aan heeft.
ik zie Puk er nogal eens van eten hoor, maar het klopt ook wat in die topics staat dat ze de zaadjes pellen dus waarom het nu toch een soort van noodzakelijk is weet ik ook niet?! Is van dat de krop anders verstopt kan raken ofzo is mij eens verteld...

maar er zijn er hier vast die een goed antw. weten! ;D

Sjaakie

Ik heb geen grit hangen (weggehaald na een jaar ongebruikt te hangen) maar mijn vogels eten regelmatig het grit wat in het schelpenzand zit. Ze zijn kerngezond en bijna 2 jaar dus ik neem aan dat ze genoeg ervan eten.

valenta

Ik zou het ten alle tijden in de kooi laten staan. Een parkiet moet erbij kunnen wanneer hij het nodig heeft volgens mij.

lovesbudgies

Ik zou ook een klein bakje met grit aanbieden, met wat maagkiezels erbij. Strooi het ook beide over de bodem van de kooi.
Zo kan hij het gebruiken indien nodig. Mocht je geen grit meer willen aanbieden, geef dan nog wel maagkiezel.
Een parkiet heeft maar een heel klein beetje maagkiezel per keer nodig, dus het is goed mogelijk dat je dat niet eens merkt in het bakje.

Citeerik vraag me af of het nu wel gezond is of niet?
Naar mijn weten zijn daar de meningen van vogelartsen nog over verdeeld.

IceParkiet

Wat is het verschil tussen maagkiezel en grit?

lovesbudgies

Probeer google eens? 'maagkiezel' intypen, eerste artikeltje.  ;)