wil niet douchen.

Gestart door aaltje, april 15, 2010, 19:11:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aaltje

halloo!!

ik heb mijn parkietje Bram nu ander halve week, en hij is zeven weken.
hij vliegt al lekker door het huis enzz,
alleen wil hij niet douchen.
en ik heb net gelezen om het forum dat als een parkiet niet douched dat hij dan veren kan gaan trekken.
maar moet ik hem dan gewoon in een schaaltje met water zetten?
of moet ik wachten totdat hij rustig zelf gaat?

groetjess!!

hillie

Je kan een schaaltje met water neer zetten en kijken of die daar in wil badderen.
Maar niet ieder parkiet wil douchen.
Je kan het ook proberen met de planten spuit en dan zachtjes nat spuiten (zachte straal)
Maar ik denk dat ze bedoelen dat parkietjes zich zelf schoon houden door in de veren te plukken.
Maar van veren er uit trekken heb ik nog nooit gehoord.

EvelienM

mijn parkiet is doodsbang voor badjes en plantenspuit, hij wil alleen maar onder een lauw, zacht straaltjes onder de kraan, ik maak met mijn handen een kommetje en dan springt ie van rand naar rand onder de straal door, misschien is dat ene poging waard...en anders komt t vanzelf wel hoor, dat ie niet wil badderen nu is niks ernstigs lijkt me.

Kleintjes

Hoihoi,

er zijn veel parkietjes die nooit in bad gaan hoor. Er is niks mis mee (gelukkig douchen de meeste mensen zich wel regelmatig hihihi).
Je kan ook proberen om hem eens 'n nat sla blaadje te geven, sommige parkietjes gaan zich dan hier in rollen. Anderen houden van de plantenspuit, deze dan wel op nevelstand en niet doornat maken, dan kunnen ze ziek worden als ze niet voor de nacht droog zijn. Weer anderen geven totaal niks om baden en er zijn zelfs parkietjes die de voorkeur hebben op in vers nat groenvoer te rollen (bv de biobox. Dat vindt Silly hier bv geweldig). Je kan ook eens n badje ophangen (zijn er ook in vele soorten, maten en kleuren), hierin doe je dan 'n klein laagje lauw warm water.

Probeer maar eens uit wat hij leuk vindt, en vindt ie niks leuk?; Dan is er nog niks aan de hand :) Je hebt dan gewoon 'n 'niet-badgast' :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Angelique Janssen

Hallo,

Onze parkiet Anjo wilde niets weten van zijn badje aan de kooi, dus die hebben we maar weggehaald.
Maar zodra hij hoort: " baasje gaat douchen" zit hij als de kippen op de schouder en gaat hij meer onder de douche.
We hebben een douche zitstokje voor hem gekocht en hij vindt het helemaal geweldig. Wel een zachte rustige straal en niet te warm water.

Aangezien onze parkiet nu ook al zinnetjes zegt; roept ie regelmatig: "Anjo, mee douchen". Lachen toch.

Vranzie

Citaat van: Angelique Janssen op april 26, 2010, 08:30:51
Hallo,

Onze parkiet Anjo wilde niets weten van zijn badje aan de kooi, dus die hebben we maar weggehaald.
Maar zodra hij hoort: " baasje gaat douchen" zit hij als de kippen op de schouder en gaat hij meer onder de douche.
We hebben een douche zitstokje voor hem gekocht en hij vindt het helemaal geweldig. Wel een zachte rustige straal en niet te warm water.

Aangezien onze parkiet nu ook al zinnetjes zegt; roept ie regelmatig: "Anjo, mee douchen". Lachen toch.

Haha fantastisch!!! Heb je leuk voor elkaar gekregen.

Sjaakie

Citaat van: Angelique Janssen op april 26, 2010, 08:30:51
een douche zitstokje 

Dat ben ik ooit weleens tegengekomen op een website. Misschien ook wel een idee voor eentje van mij die ook niet graag met water omgaat, maar wel graag meegaat douchen. Heb jij nog een tip waar je die kan kopen? Of moet ik gewoon even internet opnieuw afstruinen  :)

hillie

Bij de vogelkelder in den haag kan die douche stokken kopen of via internet bestellen.
Je kan natuurlijk ook altijd nog op internet kijken of ze bij je in de buurt te koop zijn.

Angelique Janssen

Citaat van: Sjaakie op mei 07, 2010, 13:57:44
Dat ben ik ooit weleens tegengekomen op een website. Misschien ook wel een idee voor eentje van mij die ook niet graag met water omgaat, maar wel graag meegaat douchen. Heb jij nog een tip waar je die kan kopen? Of moet ik gewoon even internet opnieuw afstruinen  :)

We hebben onze douche zitstokken (jawel onze vriend Anjo heeft er zelfs twee) bij dierenvilla gekocht.
Lekker makkelijk met zuignappen, en meneer vind het heerlijk. Ik zal eens een keer proberen om een foto te maken en te plaatsen.