'Stereotiep' gedrag

Gestart door simon86, april 15, 2010, 10:32:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simon86

Mijn parkiet is erg tam, vliegt elke dag 2 á 3 uur los. Als we weg zijn staat de radio altijd aan. Speeltjes in zijn kooi, speeltuin buiten zijn kooi waar ie zich goed vermaakt en dan ons nog om te pesten en in de kamer natuurlijk nog genoeg om mee te spelen.

Hij wil echt áltijd los en eigenlijk is ie dat ook als ik thuis ben maar soms kan het even niet en dan maakt ie zich zo druk. Sinds kort is ie dan een beetje van links naar rechts heen en weer aan het huppen op zijn stokje. Het is vooral om aandacht te trekken heb ik het idee maar toen ik vanmorgen weg ging en nog even door het raam keek zag ik m het ook doen terwijl hij me toen dus niet zag.
Ik snap dat dat niet goed is.. maar wat kan ik daar nou het beste aan doen?
Hij zit wel alleen.. Van jongs af aan al en hij is nu ruim 1 jaar. Kan hij nog wennen aan een vriendje? En zal dat een goede oplossing zijn?

EvelienM

moeilijk, moeilijk.
ik had het eerst ook moeilijk met dat mijn pietje alleen zat, hij ging ook roepen als we de kamer uitliepen of weggingen, soms kwam ik thuis en was ie bijna schor van het roepen...
tja, ik heb eens geprobeerd een vrouwtje er bij te zetten, maar hij werd er panisch van, dus bij ons was dat geen succes.
vaak worden ze toch wel rustig als je even weg bent al, ik denk als ze genoeg speeltjes hebben in de kooi waar ze echt dol op zijn en je ze als je thuis bent gewoon lekker veel aandacht geeft het vanzelf wel goedkomt...

Manji

Een parkietje erbij zetten,gaat niet altijd goed,maar kan wel.

Sjors was ons eerste parkietje,maar omdat wij het zielig vonden dat hij alleen zat,kreeg hij Sjimmie als vriendje.
Maar het ging echt niet,want Sjimmie was zo vals,hij beet Sjors heel de dag zowat in zijn pootjes.
Ook jaagde hij Sjors weg bij de eet en drinkbakjes.
Sjors had geen leven,dus hebben wij Sjimmie weg moeten doen. :(
Die zit nu bij familie van ons,dus zien we hem nog wel geregeld.
Sjors is heel gelukkig zo in zijn eentje en is veel vrijer geworden.
Als hij uit de kooi is zoekt hij mij op en gaat dan op mijn toetsenbord zitten.
Hij is zo lief,dus hier hebben we goed aan gedaan om Sjimmie naar familie te brengen.
Sjors heet nu weer Kirby,zoals zijn naam was voordat Sjimmie erbij kwam. :D

Als je hem veel aandacht geeft komt het wel goed denk ik.