Staartveren Bijten

Gestart door annerite, september 14, 2005, 12:24:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

annerite

Hallo allemaal,

Ik heb enige tijd geleden een bericht geplaatst over mijn parkietje die al zijn staartveren kapot beet. We hebben een hele hoop oplossingen bedacht, maar die hielpen niet echt. Ik vond m wel erg onrustig en vaak als we m een paar dagen in de kooi hielden dan werd  het staartbijten minder. Ik heb m toen op een rustigere plek in de kamer gezet en savonds om negen uur krijgt ie een deken over de kooi heen. Ook wordt ie savonds op een vaste tijd uit de kooi gehaald. Gewoon om alle stress zoveel mogelijk te beperken.

We merkten meteen verschil aan onze parkiet! Hij is veel rustiger ook als ie uit de kooi is. En ook het staartbijten is zo goed als over!!

We hopen dat dit zo blijft, maar ik wilde het toch laten weten, omdat misschien meer mensen met dit probleem zitten. Het is nog maar een jonge vogel en misschien gevoelig voor stress?

Nu nog even ruien en heeft ie weer mooie nieuwe staartveren :P

Groetjes Anne


Carla

Tof dat jij ook een goede manier hebt gevonden. Ik had destijds ook geantwoordt op jou bericht. Bij mij had het geholpen om Tommy en Janne in de buitenvoliere te plaatsen.
En inderdaad een nieuwe staart zal je parkietje al gauw terugkrijgen wanneer hij in de rui gaat. Het is wel een gek zicht wanneer de nieuwe staartpennen terugkomen. Je zal ervan versteld staan hoe snel die groeien. Ik zag bij Tommy dag na dag de veren zo bijgroeien.