2 parkieten

Gestart door debaron, april 06, 2010, 15:59:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

debaron

ik heb al een tamme parkiet maar nou wil ik er een jonge vogel bij nemen,klopt het dat mijn tamme parkiet niet meer tam blijft of is dat een fabeltje. ik hoop dat iemand het weet

fullmetalgirl

Je parkiet zal zijn aandacht gaan verdelen,
dus soms spelen met vogeltje soms jou,
maar je moet hem wel aandacht blijven geven.

Ik zou proberen het nieuwe vogeltje ook tam te maken.
dan kun je met zijn 3e spelen.


Mirjam

Hoi,

Jouw parkietje zal inderdaad net zo tam blijven als ie was. Als je je nieuwe parkietje een weekje of 4 in een aparte kooi houdt en die ook tam gaat maken, zal je zien dat je dus 2 tamme parkietjes krijgt...
Ook ik geloofde die fabeltjes, totdat ik zelf 2 maanden geleden een 2e schatje erbij kocht. Ik had wel erg geluk, want mijn nieuwe vogeltje was erg snel tam. Langzaam heb ik ze buiten de kooien met elkaar kennis laten maken en dat ging, op wat kleine hindernisjes na, bijzonder goed. Na 4 weken zijn ze gaan 'samenwonen' en het is zoveeeeel leuker dan een grasparkietje. Ten eerste is het een feesie om naar ze te kijken en ten tweede zijn ze samen tam richting mij. Ze rennen samen over me heen, komen allebei kusjes en knuffeltjes halen en ze komen echt saampies naar me toe om te spelen.
Bovendien is het voor hen ook gezelliger om samen te zijn als ik er niet ben.
Het beste kan je wel de kooien naast elkaar zetten als je een nieuwe erbij koopt.

Veel succes,

Mirjam