Is hij tam?

Gestart door pannenkoekenmix, april 02, 2010, 16:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pannenkoekenmix

Ik heb sinds een maand of 4 een tamme halsbandparkiet. Heel lief, op een beetje orenbijten zo af en toe na is het een schatje. Ze is nu zo'n 3 jaar oud.

Gisteren heeft mijn vriend een kakariki gevangen buiten, we hebben al gezocht of iemand hem mist maar er is niets bekend. Heb nu een apart kooitje voor de kakariki, voor tijdelijk. We weten niet zeker of hij tam is, met vastpakken heeft hij in ieder geval niet gebeten (en ik ken tamme vogels die bij het vasthouden al flink bijten).
Mijn vraag is hoe ik nou duidelijk krijg of hij tam is (geweest) of niet. Hij kan vreselijk goed vliegen, dus er uit halen en uitproberen is ook geen optie.
Ik wil wel proberen of ik hem een beetje tam kan krijgen, maar dan moet ik binnenkort op z'n minst even naar de dierenarts om hem te laten kortwieken. Weet iemand hoe groot de kans is om hem nog tam te krijgen? Het gaat hier absoluut om een volwassen vogel.

Als laatste wil ik ook weten of er een risico is voor mijn halsbandparkiet. Waar ik bang voor ben is dat zij niet tam blijft. Ik weet dat als je een niet tamme vogel in 1 kooi zet bij de andere dat de tamme ook verwilderd. Gebeurt dit ook als ze niet in dezelfde kooi zijn, maar in dezelfde kamer?
Ik hoop op wat verduidelijking!