Hoeveel grit en eivoer?

Gestart door IceParkiet, april 01, 2010, 19:46:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IceParkiet

Ik heb niet viel tijd dus ik typ even snel :P :
Ik heb een paar vragen :

- Hoeveel grit (ofzo (van die kleine steentjes)) moet een parkiet per week eten? En moet je hem elke dag grit geven?

- Hoeveel eivoer moet een parkiet eten per dag?

MvG.

Topictitel veranderd. Gr. Lovesbudgies

pbos

Hoi,

ik heb zelf altijd een bakje grit in de kooi hangen. mijn vogeltjes bepalen zelf wanneer zij het nodig hebben en het is dus altijd beschikbaar. Wat betreft het eivoer, ik weet niet welk voer je geeft, maar bij XtraVital zit het eivoer al bij in het zaadmengsel. Dan hoef je dus niet nog eens apart eivoer aan te bieden. Mocht je gewoon zaad geven dan is volgens mij twee/drie keer per week een beetje eivoer genoeg. Dit kun je het beste aanbieden in een apart bakje.
Mocht je een parkietje hebben en je vind het niet erg om een iets duurder voer te geven, dan raad ik je XtraVital aan. Dit heeft alles wat je parkietje nodig heeft. Hiernaast biedt je dan nog wel grit aan. En natuurlijk de vitamientjes, dus lekker fruit en groentes!

Succes ermee...

Petr@

Maar als je Xtra-vital geeft wel kijken of het eivoer op wordt gegeten. Toen mijn 6 parkieten nog Xtra-vital aten lieten ze het ei voer altijd liggen dus gaf ik dat zo 3 keer per week vers ei voer en dat aten ze wel.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

IceParkiet

Oke, bedankt voor de antwoorden  ;D

Weten parkieten niet hoeveel eivoer ze nodig hebben? Want ik vind het lastig in te schatten. Nu geef ik gewoon om de 2 dagen een beetje eivoer..

lovesbudgies

Je mag ze 3 keer per week een theelepeltje geven, per parkiet. Al verschilt dit wel per ei-voer, dus kijk even op het pakje voor de juiste hoeveelheid.

Jij moet je parkiet de juiste hoeveelheden van elk voer aanbieden, omdat ze anders alleen heel veel van het lekkerste nemen.
(dus bijvoorbeeld alleen ei-voer)
Het zijn net mensen he, als je ons onbeperkt broccoli en chocolade aanbiedt, zouden wij ook alleen maar de chocolade nemen.  ;)