Chips eten

Gestart door pietjuhpuk, maart 31, 2010, 16:51:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietjuhpuk

Hoi parkieten freaken ik vroeg me af of chips slecht is voor parkieten?!
Puk is er namelijk nogal dol op.... ;)
Sowieso op alles wat kraakt( de verpakking zeg maar) ook koek etc.
En vooral als je een zak chips pakt en gaat eten kijkt hij het echt uit je mond, we geven hem dan soms ook n stukje en dat knabbelt hij lekker op.
:D Kan dit kwaad? meestal is het dan naturel chips en niet heel pittig of zo.

Ik hoor graag even of dit geen kwaad kan voor pukje? ik merk namelijk niets aan hem maar je weet nooit vandaar even mijn vraag...
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Moppers

http://parkietenfreak.nl/a-voeding.php
Kijk eens onderaan bij "wat u nooit moet geven".

pbos

Chips is niet heel erg goed voor je parkietje. Het is natuurlijk erg zout en zeker voor zo'n klein beestje. Hij zal heus niet doodgaan als hij een keer een stukje ervan af pikt, maar het is beter om je parkietje geen chips te voeren. Beter geef je hem fruit of groente als hij bij je zit.

Parkieten-Freak

Zout is ongezond voor vogels. Bij gezonde mensen verwerken de nieren het teveel aan zout nog wel maar de nieren van vogels zijn minder goed ontwikkeld dan die van mensen. Een paar korreltjes zout kan een parkiet nog wel verwerken, maar laat hem geen chips eten. Geef je parkiet als snackje eens een klein stukje brood. Daarin zit uiteraard ook een klein beetje zout, maar het bevat lang niet zoveel zout als chips!


pietjuhpuk

Oke jullie antwoorden zijn duidelijk
maar het kwam misschien over of Puk vaak chips eet en dat is echt niet het geval.
pas dus eigenlijk voor het eerst.
en dan vaak maar een paar pikjes er van zeg maar.
het is veel nieuwschierigheid. alles wat wij eten moet hij ook even proeven ofzo..
maar hij eet inderdaad ook veel fruit etc mee. dus hij is niet zomaar ziek hoor ;)
we stoppen hem echt niet vol met zoet en lekkers......

Fijne pasen iedereen! Groetjes Puk