Weggevlogen in Rotterdam: Jong parkietje, hemelsblauw.

Gestart door Two-Two, maart 28, 2010, 17:48:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Two-Two

hallo mijn parkiet is vorige jaar oktober weggevlogen ze heeft zelf de kooi opgemaakt ik heb hem dus niet opgelaten... maar ik dacht misschien heeft iemand haar gezien het is een licht blauwe met donker blauwe wangentjes op haar vleugels heeft ze een soort zwart stippen/ heeft iemand haar misschien gezien??? Het is al en tijdje terug en wel betwijfellen of ze nog leeft maar ik mis haar zo erg... Ik heb ondertussen weer een nieuw parkietje maar ik heb geen  band met hem maar dat zet ik no gin een ander topic please geef reactie

Topictitel gewijzigd. Gr. Lovesbudgies

parkietengek12

Wat erg voor je dat ze is weggevlogen!
Maar misschien is het handig om te vermeldden in welke omgeving ze is weggevlogen en hoe ze heette?

MVg
Joël en Elmo

(IK heb zelf ook geen echte band met mijn vogel)

Two-Two

ze is in rotterdam weggevlogen dus ze kan nu wel een beetje overal zijn :-[

Parkieten-Freak

De kans dat jouw parkiet de winter heeft overleefd, is nihil. De kans om hem terug te vinden, vermoedelijk ook.


lovesbudgies

Daarnaast zou je wel bij een aantal instanties je parkietjes als vermist op kunnen geven, met een foto erbij.

Bijvoorbeeld hier:

-De dierenambulance bij jou in de buurt
-Amivedi
-Marktplaats
-http://www.dierencentrale.nl/
-http://www.index03.a-sar.nl/
-http://www.vermistedierenregister.nl/index.php?q=plaatsen2&action=sub&Hoofdrubriek2=Vogels

En die zoveel mogelijk doorspitten om te kijken of je haar herkent. Maar de kans dat je haar vindt is natuurlijk klein,
ze zal ook nog eens veranderd zijn qua verenpakje, en ze heeft veel voorkomende kleur, dus zullen er veel parkietjes zijn die op haar lijken.

Two-Two

danje wel voor die sites ik ga meteen kijken...

en ja ik weet dat de kans klein is dat ze het heeft overleefd maar alsnog

Two-Two

heel misschien is dit haar want toen ze weg vloog begonnen de strepen op haar hoofd te komen dat kan je een beetje zien op die foto in het bericht en het werd steeds meer oooohh ik hoop het zo  ;D ik heb ook geinformeerd dus het is maar afwachten

Sanne

Dat zou haar best wel eens kunnen zijn. Op de eerste foto is je parkietje nog heel erg jong. En het parkietje op de tweede foto is denk ik 4-8 maanden oud. Waar is dat parkietje gevonden?

lovesbudgies

@parkietengek12: dat zwart moet nu allang weg zijn, dus dat kan eigenlijk niet.

Tja, nogmaals, deze kleur komt veel voor, en alle parkieten met deze kleur hebben blauw/paarse wangvlekken, zwarte keelstippen en
zwarte streepjes op hun koppie.

Ik wil je hoop niet wegnemen, en ik hoop ook zeker voor je dat dit haar is, maar er zijn best veel parkietjes die er zo uitzien,
zijn er geen specifieke kenmerken die je nog van haar weet?

Two-Two

nou eehhh nou onder haar blauwe wangetjes kwan een zwart stipje maar niet echt iets bijzonders :( en deze is in zuid-holland gevonden en ik woon ook in ZH)

Bas


Two-Two

ja ik heb contact opgenomen met een paar mensen o.a. de nieuwe eigenaar van de parkiet en die zei dat ze nu een nieuwe eigenaar had die ook nog een parkiet had dus als ze het zou zijn laa tik haar daar want daar is ze nu gelukkig en ik ga gewoon weer verder met mijn nieuwe parkietje :-*