alleen standaard zaad

Gestart door birgitslifestyle, maart 22, 2010, 21:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

birgitslifestyle

Onze Misty die nu een aantal maanden is, wil vanaf het begin niks anders dan zaad, wat we ook proberen ze wil niks anders, moet er wel bij vertellen dat ze een heel bang parkietje was, toen we haar kochten , recht uit het blok zoals ons was verteld, werd ze door de verkoper van een stuk vleugels beroofd, en kregen wij toen we haar kwamen halen, een heel zielig angstig bijna in shock vogeltje mee, blijkt ook dat ze alleen haar kopje nog maar uit het blok had gehad en nog nooit zelf gegeten, maar zei de verkoper dat leert ze vanzelf wel, Thuis gekomen heb ik het een uurtje of 2 aangekeken en ben na een halve dag toch maar met een pincetje heel geduldig gaan voeren en ook met een pincetje met een druppeltje water laten drinken, dit heeft een week geduurd en toen is ze zelf begonnen maar het heeft toch nog meer dan een maand geduurd eer ze van het ene stokje naar het andere durfde.
Elke avond haalde ik haar voorzichtig uit haar kooitje en dan bleef ze naast me heel stilletjes op de bank zitten. het is echt heel sneu geweest.
Maar, nu naar 3 maanden is het een geweldige leuk en super actief en zeker brutaal vogeltje, dat als het kan alles doet wat ze niet mag, heel erg genieten is het nu met haar, en ze vliegt sinds een week als een razende door het huis, na drie rondjes is ze moe en dan gaat ze bij ons aan de haren trekken en als we dan zeggen dat het niet mag gaat ze een met haar kopje zachtjes tegen ons aantikken en dan zit ze heel zachtjes piepend te praten, we zijn dol op haar en de hond vind haar ook helemaal geweldig, maar ik zou haar zo graag met iets verwennen, en ze neemt helemaal niks anders aan.

hoop dat jullie iets weten waar ik haar een beetje mee kan verwennen of iets dat echt alle parkietjes lusten.

groetjes Birgit

pbos

Hoi,

wat ontzettend goed dat ze toch helemaal los is gekomen. Maar wat ontzettend slecht dat het parkietje op zo'n jonge leeftijd al is verkocht onder het mom van, ze leert vanzelf wel om te eten. Ik snap echt niet dat dit soort mensen dieren mogen verkopen. Maar goed, om op je vraag terug te komen. Heb je al trosgierst geprobeert? Dit lusten volgens mij alle parkietjes! Het is makkelijk te pellen en over het algemeen eten jonge vogeltjes dit ook makkelijker dan gewoon zaad. En appel kun je proberen, al moet ik zeggen dat je wel een tijdje achter elkaar appel aan moet bieden. Ze eten het vaak niet meteen.  Verder heb ik de laatste tijd veel gehoord/gelezen over vogelmuur een golliwoog. Beide een plantje, wat ontzettend in de smaak valt bij vogels!
Heel veel plezier gewenst met je vogeltje en ik hoop dat ze snel meer dingen gaat eten dan alleen zaadjes!!

Groetjes Peter

lovesbudgies

Naast alles wat Peter zegt, vinden vrijwel alle parkietjes andijvie of witlof ook heel erg lekker.
Gewoon blijven aanbieden, neem er zelf ook eens een hapje van, en dan probeert ze het vast wel een keertje.

Buiten dat kunnen veel mensen van jou verhaal leren. Koop of verkoop nooit een te jong parkietje!