Is dit vogelmuur?

Gestart door Shanice, maart 16, 2010, 11:57:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shanice

Ik liep gisteren de tuin in en zag in een van onze potten dit plantje staan. Ik vond het lijken op vogelmuur maar durf het toch niet zomaar te geven aan mijn parkietjes voordat ik zeker weet of het dat ook wel is. Alvast bedankt.

Groetjes Shanice

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Zijn de knoppen ook 'behaard'? (dat is van de foto echt niet te zien  :P)

Vogelmuur is wel onkruid, weet je niet of iemand het bewust heeft gepland in dat potje?

Shanice

#2
Nee het is niet bewust geplant. Er zat geen plant meer in dus het is onkruid. Het heeft wel al kleine knopjes erin waar kleine witte bloemetjes uitkomen en de stammetjes zijn rood. Of het behaard is kan ik moeilijk voelen en zien omdat het plantje nat is. Maar ik geloof van wel want als ik ook de foto vergroot zie ik toch kleine haartjes op de knopjes.

lovesbudgies

Oke, ik denk ook dat het de vogelmuur is. Het plantje heeft alle eigenschappen van vogelmuur, alleen de behaarde knopjes zie ik niet op de foto, die kan je het beste in het echt zien denk ik.
Voor de zekerheid zou je nog kunnen wachten tot een bloemetje helemaal uitgekomen is en die vergelijken met vogelmuur.

Zelf vind ik het altijd wat eng om plantjes uit de tuin te geven, je weet nooit helemaal zeker of het veilig is. Daarom koop ik altijd vogelmuur-zaadjes, en plant die binnen in een potje.

Shanice

Ik ben er ook een beetje bang voor maar ik wist niet dat je vogelmuur zaadjes kunt kopen. Waar verkopen ze die zaadjes dan?
Want het is dan inderdaad veiliger om het zelf te planten. In ieder geval bedankt voor de reactie.

Groetjes Shanice

lovesbudgies

Hier kan je het bestellen. (even zoeken op 'vogelmuur')


Smikkelparkiet

Dit is zeker vogelmuur Shanice. :)
Ik ben er dol op :P

Shanice

Dan kan ik het eens proberen of die boefjes van mij dat ook lusten :)

Bedankt voor de tips allemaal. ;D

Sjaakie

Het lijkt wel een beetje op Golliwoog, is het vergelijkbaar?

Shanice

Ik heb hier nog eens een paar foto's gemaakt misschien is het hier duidelijker op te zien.

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Duidelijk vogelmuur.  :)

@Sjaakie: naast elkaar lijkt het eigenlijk niet echt op elkaar. Golliwoog is een heel stevig plantje met dikke blaadjes, vogelmuur is eigenlijk
een slap onkruidje  :P. Of het qua voedingstoffen/vitaminen op elkaar lijkt, dat is een goede vraag!

Shanice

Ik heb ze gisteren wat vogelmuur gegeven en ik moet zeggen ze waren er meteen dol op. :D