Fimo

Gestart door juul de parkietfreak, maart 14, 2010, 14:57:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

juul de parkietfreak

Hallo parkietenvrienden,

Ik ben hier al een tijd niet meer geweest, maar nu begin ik me zorgen te maken over mijn parkietje. Hij is nu ongeveer 3 jaar oud. Hij is nooit heel groot geweest, maar wel altijd levendig en gezellig.

De laatste tijd (ik spreek van ongeveer een week), is hij veel stiller en 'hangt' hij tegen zijn schommeltje of trappetje aan. Ik zocht er verder niet veel achter, want hij vaker zulke 'chagrijnige' buien.

Maar nu, als ik hem eten probeer te geven, wilt hij wel graag eten en komt ook naar me toe, maar happen doet hij niet. Als ik trosgierst wil geven, blijft hij achter me aangaan, zonder iets te eten. Ook als ik zijn bakje bijvul met eten komt hij erbij zitten en snuffelt hij aan de zaadjes, alsof hij heel graag wil eten maar dat niet gaat.

Ik zelf dacht opeens te zien dat zijn snavel misschien te lang is (kan dat?  ???).. Maar misschien is hij wel ziek..  :-[ Ik zie ook steeds vaker poepjes op het bovenste stokje zitten, wat normaal nooit zo is (normaal laat hij zijn poepjes langs zijn stokje vallen, op de bodem van de kooi). Ik heb geen idee wat hij heeft. Ik zal later wat foto's sturen, om een algemeen beeld te geven, maar nu lukt het versturen van de foto's niet super.  :-\

Dankjulliewel voor de moeite als jullie willen reageren!  :)
Julia

Parkieten-Freak

Hallo Julia,
Het hangen van een parkiet tegen een schommeltje of trapje is geen vorm chagerijn maar mogelijk wel een teken van "niet fit zijn".
Alle reden dus om morgen een afspraak te gaan maken met een dierenarts want ik denk dat jouw ventje echt iets onder de leden heeft.
Succes en beterschap!