is dit een goed idee??

Gestart door ***anita***, maart 07, 2010, 15:27:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

***anita***

heey mensen,
mijn parkiet is vandaag al 40 dagen dood
het gaat nog steeds niet goed met mij
maar het gaat wel wat beter met de mannetje, hij is wel blij met de nieuwe parkietje
maar voor mij blijft het wel moeilijk
en iedere keer als ik naar de kooi loop, en een ander parkiet zie in plaats van mijn oude parkiet...kan ik er gewoon niet tegen :-\
dus ik dacht ik doe ze alle 2 weg, en ik neem nooit meer een parkiet
het is de eerste keer dat ik een parkiet verlies
iedereen zegt dat ik er wel aan wen, maar 40 dagen is al heel lang maar ik zie geen verandering in mijn zelf
nu wil ik graag jullie mening horen...
helpt dit???

Groetjes Anita

marij

Hallo Anita, ik vind dat je jezelf een kans moet geven om het te verwerken een parkietje die dood gaat is niet niks het heeft tijd nodig om dit te verwerken en het een plekje te geven om daarom de andere parkietjes weg te doen vind ik persoonlijk geen goed idee ik weet daarvan vrijwel zeker dat je daar spijt van krijgt, zoals je al schrijft is dit de eerste keer dat je een huisdier verliest. Ik kan je uit ervaring zeggen dat je dat dit je altijd zal bijblijven, ik kan me ook nog heel goed herinneren dat mijn eerste huisdier dood ging, maar je moet ook leren om van de andere parkietjes te genieten en je zal ongetwijfeld in je latere leven ook nog wel eens een huisdier verliezen, maar dit zijn wel dingen die bij het leven horen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr. Marij.

Moppers

Ik denk niet dat dat zal helpen nee.

Je hebt een parkietje verloren, en dat moet je verwerken. Als je een nieuw huisje zoekt voor je 2 parkietjes, krijg je je oude parkiet niet terug. De nieuwe parkiet is geen vervanging voor de overleden parkiet, het is weer een heel nieuw diertje, een nieuw leventje. En zo te horen ook een nieuw maatje voor het achtergebleven mannetje.
Ga bij jezelf na waarom je er nog zoveel moeite mee hebt. Waarom doet het nog zo'n pijn? En waarom doet het pijn als je de nieuwe parkiet ziet? (ligt dat bijvoorbeeld aan de parkieten of aan de kooi? Als het aan de kooi ligt, richt deze dan anders in of koop een nieuwe kooi) Probeer antwoorden op die vragen te vinden. Probeer dan te redeneren dat het is zoals het is, probeer er vrede mee te krijgen dat je eerste parkiet dood is. Het maakt niet uit hoe je dat doet, schrijf het op, praat erover met iemand, voor mijn part vertel je het tegen je parkieten! Maar krop het niet op. Het verliezen van een huisdier is emotioneel, gun jezelf ook die emotie en maak je er niet druk om dat het misschien langer duurt dan bij andere mensen. Het is jouw emotie, dus ook jouw tempo.

Heel veel sterkte.

***anita***

dankjewel mensen,,
ik heb al met mijn vriendin over gepraat, zei zegt dat ik meer leuke dingen moet gaan doen
dat helpt vind ze
maar sorry dat ik mijn probleem hier plaatste
ik weet dat dit een parkietensite is
maar ik dacht, misschien zijn er hier ook mensen die moeite hebben met het verlies van hun parkietje
nogmaals, bedankt iedereen ;)

hillie

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor.
Wij begrijpen best dat je verdriet van parkietje niet zo maar voorbij is.
En als we daar mee kunnen helpen met raad en daad doen we dat graag.
En al denken mensen dat je naar een bepaalde tijd er over heen moet zijn.
Dat is voor iedereen verschillend en daar kan een ander niet over beslissen.
Sterkte er verder mee. ;)