Bijten van Lola is toch verdwenen door nieuw vriendje..

Gestart door Mirjam, maart 06, 2010, 21:55:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjam

Hoi.
De meesten van jullie weten dat ik regelmatig een topic opende over het extreme bijtgedrag van Lola. Alles heb ik met dr geprobeerd wat denkbaar was en niks hielp. Uren zat ze in dr kooi omdat ze 'straf' had. mijn lip en neus waren haar doelwit en tot bloedens aan toe ging dat dagelijks zo. Op een goed moment kreeg ik van een kweker notabene het advies om dr iedere keer dat ze beet, 5 minuten in een doosje te doen. Gelukkig kon ik dat niet over mijn hart verkrijgen.
Een poosje geleden heb ik een vriendje voor dr gekocht in de hoop dat dat goed zou gaan. Gelukkig was mijn ukkie gelijk tam en geinteresseert in zijn omgeving zodat ik het een dag later al aandurfde om ze buiten de kooi kennis te laten maken. Na wat onzekere ferme pikken van Lola begon ze em te voeren. Nog geen dag later kwam de tijdelijke ommekeer. Lola begon te bijten, vond het nodig om met 2 poten op zijn rug te klimmen en beet in zijn pootjes. De kleine krijste het steeds uit en ik haalde ze uit elkaar.
Vanuit een ingeving heb ik het volgende gedaan. Savonds haalde ik de kleine uit zijn kooi terwijl Lola in dr eigen kooi zat. Ik zorgde dat Lola aan de tralies hing en de kleine deed dat aan de andere kant. Zo konden ze kennismaken zonder elkaar echt iets aan te doen. Dat bleek een schot in de roos te zijn. Af en toe was er wat gepruttel maar ze bleven uren zo hangen hihi.
Langzaam liet ik ze weer live met elkaar kennismaken totdat er iets gebeurde waar ik tranen van in mijn ogen kreeg. Ik zat achter mijn pc toen ze allebei op een vinger kwamen zitten. Voorzichtig hield ik mijn vingers bij elkaar en Lola begon onderdanig aandacht te zoeken. Plots begonnen ze zachtjes te 'zoenen' en gingen de oogjes steeds langzamer dicht. Snaveltje tegen snaveltje vielen ze op mijn vinger in slaap. Een prille liefde is ontstaan en Lola bijt mij dus helemaal niet meer... 

Kleintjes

Fantastisch dat 't nu zo goed gaat :D

Geniet lekker van de jonge liefde, er bijna niets mooiers  :-*
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Manji

Och wat schattig.
Zo is alles toch weer goed gekomen door de liefde. ;D

viccy

Oh wat een gaaf verhaal!

Ik heb dus precies het zelfde! Butters bijt me steeds en nu heb ik dus een 2e gekocht! Ik ga dit zeker ook uitproberen!

Mirjam