binnen/buiten

Gestart door chickenman, maart 05, 2010, 17:04:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chickenman

Ik hoor vaak dat parkieten de gewoonte moeten hebben binnen te zijn of buiten.

wel ik heb een kooi binnen voor mijn vrienden, maar ook 1 voor als het mooi weer is in de zomer heb ik een kooi gemaakt die ik kan inklappen en binnen zetten dan zet ik ze in de voormiddag tot een uur of 6 buiten half het zonnetje dat vinden ze GEWELDIG.




als ik ze dan graag weer binnen zet verwijder ik de stokjes en laddertjes e.d. en zet hun binne kooi in de buite kooi en leg daar wat trosgierst en dergelijke in dan gaan ze snel in de kleine kooi en kan ik ze makelijk weer binnen zetten. ik doe dit nu een goede 2 jaar en heb daar nog nooit problemen mee gehad.

let a.u.b. wel op dat als je dit doet je geen katten in de buurt hebt. ik heb een hondje die waakt over mijn vogeltjes. ik wil mensen er bewust van maken dat je gevederde vriendjes dus ook kunnen genieten van een frisse neus en wat zonlicht zonder de buitelucht gewoon te zijn. (vergeet ze ook niet op tijd binne te zetten)
grtz kevin

1e Foto verwijderd conform forumregels. Foto's mogen alleen geplaatst worden ter verduidelijking van een vraag of antwoord. Gr. Lovesbudgies

Parkieten-Freak

Wat een leuk idee is dit zeg!  ;D

Wel even een vraag, als je de "kleine" kooi in de buitenkooi zet, kunnen je parkieten dan niet ontsnappen? Heb je hier een speciale methode voor?


chickenman

#2
ja ik heb hier een metode voor gaas zoals van vliegenramen dan kan ik er in en uit kruipen en het net sluit aan rond mij
maar ze proberen niet te ontsnappen ze gaan meteen naar boven naar de  ladders E.D. zal er even een foto van zoeken voor je :)

als je deze foto van coco even vergroot zie je links de methode ^_^

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid
Foto hieronder toegevoegd. Om dode links te voorkomen graag foto's bijvoegen i.p.v. een link. Alvast bedankt! Gr. Lovesbudgies

[verwijderd door de beheerder]