Julian en Joris

Gestart door pbos, maart 03, 2010, 18:43:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pbos

Hallo mede freaks...

Het parkieten virus is de laatste tijd weer aardig aan het rond gaan hier in het noorden des lands! Ik heb bedacht om in het voorjaar een voliere te gaan plaatsen in de tuin met een aantal pietjes daarin. Gisteren was ik even naar de dierenwinkel en moest natuurlijk even bij de vogeltjes kijken. Herkennen jullie vast wel!? Maar goed, daar zaten natuurlijk ontzettende mooie parkietjes. Twee sprongen er echt uit en ik was meteen op slag verliefd. Dus je raad het al: Parkietjes gekocht!!! Het zijn twee mannetjes, Julian en Joris. Heb er nu dus vier zitten, Milan en Sam waren er natuurlijk al een tijdje. Als Julian en Joris tam zijn mogen ze lekker de hele dag met zijn vieren rondvliegen en spelen! Ik moest dit gewoon even kwijt! Vind het zo leuk...

Greetz Peter en opeens een bende van 4!

parkietengek12

Citaat van: pbos op maart 03, 2010, 18:43:45
Gisteren was ik even naar de dierenwinkel en moest natuurlijk even bij de vogeltjes kijken. Herkennen jullie vast wel!?

haha dit ken ik :P
Leuk dat je twee pietjes hebt gekocht :D

Gr Joël

Ps: ik moet me ook steeds inhouden hoor bij de dierenwinkel   ::)

Bas

ik ben al zover dat ik nie meer alleen naar een dierenwinkel ga :$


Parkieten-Freak

Haha, leuk! Het is ook zo verleidelijk he?
Veel succes met je nieuwe gevleugelde vrienden!


Mirjam

Heyyyy,

In het westen van het land heerst dit virus ook  :D.

Ik ben zaterdag op slag in luf geraakt op een kleine schatje met nog een pikzwarte snavel...
Ik had Lola (4,5 maand) al en was al weken aan het twijfelen of ik er eentje bij zou nemen. Ik ben veel weg en vond het vreselijk zielig, maar liet me constant weerhouden door verhalen dat grasparkieten samen niet tam kunnen worden/blijven..
Zaterdag had ik mijn nieuwe schatje in huis en zondagochtend stapte ie direct op mijn vinger. Je zag aan em dat ie uit de kooi wilde en daarna brak Lola zowat dr kooi af; die wilde er ook uit. Ik had ze allebei op mijn vinger en na een paar onzekere pikken van Lola gaf ze voer op en ging em voeren..
Voorlopig houd ik ze nog een paar weken in aparte kooien maar dit is bizar leuk. Samen zitten ze op mijn hoofd, Lola komt nog steeds dr aandacht halen, die kleine wordt steeds ondernemender en samen rennen ze achter elkaar aan op de leuning van de bank.

Kheb nog geen naam voor mijn ukkie want ik heb geen idee wat het is. Heeft nog een pikzwarte snavel en roze/lila neusdop.

En jij onwijs veel plezier in het noorden met je kanjertjes!!!

Moppers

CiteerHerkennen jullie vast wel!?

Het gedeelte dierenwinkel gaat bij mij niet op, maar ik herken het zeker!
Ik had het eerst niet zo op valkparkieten, maar toen zat Schumi ineens bij de ambulance in de vogelkamer. Verliefd! Zo ging het ook met Eeden, mijn eerste kruipertje. Op een dag zat ze daar in de vogelkamer, mij te verleiden met haar schattigheid. Ik kijk dan ook erg uit naar het moment dat ik mijn nieuwe huis heb waar ik ruimte heb voor een voliere erbij, dan kan ik me weer eens overgeven aan die verleidingen, want nu zit 'huize Moppers' vol.

CiteerHeeft nog een pikzwarte snavel en roze/lila neusdop.
Klinkt als een mannetje.