Zelf ei-voer maken

Gestart door missmaxdona, februari 27, 2010, 13:44:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

missmaxdona

hallo weet iemand hoe ik eivoer zelf kan maken ??
ik hoop het wel want ik vind het leuk om zelf dingen te maken  :P :)
ik hoop snel antwoord

xx dona

RicoBella

Hoi!

Ik liet mijn parkietje af en toe gewoon stiekem mee-eten van mijn eigen (hardgekookte!) eitje. Hij moet hier echter niet teveel van hebben.
Ook heb ik het wel eens zelf gemaakt: Eieren (hard)koken, beschuitje fijnkruimelen en dit door elkaar mengen. Meestal was hij hier niet echt voor te spreken, maar soms deed ik er gewoon een beetje appel door, dan wordt het wat zachter en misschien smakelijker.
Je kunt vanalles proberen, maar ik zou het wel vers houden (dus niet gaan bewaren in de vriezer ofzo).

succes! ;D

Parkieten-Freak

Eivoer

Kook een ei, doe het eigeel in een bakje en prak het fijn.
Kruimel een stuk beschuit en doe dit bij het eigeel.
Voeg een paar druppels magere kwark toe en meng het geheel tot een lekkere massa.

Het kan ook zonder kwark net wat je wil en natuurlijk kan je ook nog fruit zoals bijvoorbeeld stukjes appel toevoegen
Je moet zelf een beetje kijken wat je parkiet het lekkerste vind!

Bron: www.parkietenplezier.tk


RicoBella

De reden dat ik het trouwens niet invries of bewaar heeft met de voedingswaarde te maken. Hoe langer je het bewaard, hoe minder goede stoffen. Het voordeel van het vers houden vind ik persoonlijk heel belangrijk, anders kun je het netzo goed in de winkel halen. Wil je nou extra vitamines bijgeven (dit deed ik wel eens in de winter omdat er op dat moment weinig 'groente' in de tuinen te vinden is), dan kun je gewoon van de dierenwinkel druppelvitamines halen. Even een paar druppels (staat wel op de verpakking) door het eivoer heen!
En inderdaad wat hierboven genoemd is, je kunt eindeloos varieren met wat je parkietje het lekkerst vindt!

hanneke

heb even een vraagje...

het ei-wit moet dus niet bij het maken van ei-voer??    alleen het ei-geel??

ik doe altijd het hele hardgekookte ei met beschuit door elkaar, is dat dan niet goed??

groetjes hanneke