Het gaat heel erg goed!

Gestart door Jeffrey, februari 25, 2010, 18:32:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeffrey

Hoi allemaal,

Ik ben een nieuw lid, 17 jaartjes oud, met een (bijna helemaal) grijs(!) grasparkietje! Hij heet Coco :P (Lekker origineel ;) maar kort!). Het is mijn eerste eigen vogeltje! Ik ga even wat leuks vertellen over hem.

Ik heb hem gisteren bij de dierenwinkel gekocht... Hij viel me gelijk op: Hij zat lekker rustig op z'n stokje tussen alle andere tamelijk drukke vogeltjes, en was als enige grijs tussen al die groen, geel of blauwe parkietjes... Vond ik ook al erg gaaf :P

Dus vanaf gisteren zit hij in z'n kooitje, heb het een en ander aan speelgoed opgehangen, en ben vandaag fanatiek bezig geweest met trosgierst en een stukje appel. Het tam maken is véél makkelijker bij Coco dan ik verwacht had.

Gister was ik een beetje te enthousiast en ging al gelijk mijn hand in de kooi doen... daarnaast eigenlijk stiekem ook wel een beetje angstig voor dat fladderen telkens. Ik hoor wel dat je je hand niet moet terugtrekken maar toch doe ik dat, als natuurlijke schrikreactie. Vandaag is Coco heerlijk rustig gebleven terwijl ik hem trosgierst gaf en het appeltje. We zijn echt heel de middag bezig geweest!

Wat we samen vandaag bereikt hebben, steeg boven mijn verwachtingen uit: Hij eet trosgierstkruimels tussen mijn duim en wijsvinger (dus kleine korreltjes), het maakt hem niet uit of ik de vingers eromheen beweeg, hij blijft gretig knabbelen. Ik ben veel bezig geweest met zijn voetjes en hem laten staan op mijn hand. Dat deed hij dus eerst met 1 voetje. Uiteindelijk kreeg ik hem op mijn vinger, met zijn hele lichaam en ging gewoon zichzelf wassen terwijl hij op mijn vinger zat. Nu blijf ik dat opstappen herhalen. Het duurt even maar uiteindelijk komt hij wel telkens op m'n vinger! Dan realiseert hij dat hij op mijn vinger zit en draait hij zich om en wil hij weer naar z'n stok. Dit doet hij niet fladderend, maar gewoon rustig 'lopend'. Het enge fladderen doet hij niet meer, en is heerlijk rustig. Ik durfde zelfs nieuwe speelgoedjes op te hangen (was vandaag teruggegaan omdat ik maar 1 speeltje had voor 'm). Hij ging gewoon netjes opzij uit het hoekje waar hij toen stond, haha!

Hij ''presteert'' dus boven verwachting. Ik ben benieuwd wanneer hij écht tam wordt :P

Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben nu gewoon heel enthousiast, haha!

Groetjes,
Jeffrey.

Danielle94

Hee,

wat leuk voor je dat je zo'n leuke parkiet hebt!  :-X
Zelf heb ik nog geen parkiet; die wil ik over een tijdje misschien aanschaffen.

Heel veel succes en plezier met het verder tam maken en band hechten aan je nieuwe vleugelvriendje!  ;)

Groetjes

hillie

Ik wil je enthousiasme niet weg halen hoor.
Maar het kan dat je parkietje nog erg moet wennen aan de nieuwe omgeving.
Dus nog van schrik erg rustig is.
En dat ze later wel wat drukker word.
Maar verder wel succes met je parkietje