is mijn vogel ziek of moet hij gewoon wennen

Gestart door louisaenluna, februari 23, 2010, 23:49:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

louisaenluna

Ik heb sinds vier dagen een parkiet. Hij is al vier dagen helemaal stil en er zitten steeds poepjes aan zijn veren. Ik heb wat parkietengeluiden opgezet en hij reageerde wel even maar na 2 minuten stopte hij alweer en nu reageerd hij daar ook niet meer op. Hij eet en drinkt wel. Maar sinds vandaag is hij steeds met zijn staart aan het wippen. Ik dacht eerst dat hij een beetje in shock was omdat de kweker waar ik hem haalde hem heel hardhandig uit z'n kooi haalde. Maar nu denk ik dat hij toch echt ziek is. Wat moet ik doen??? :(

lovesbudgies

Toch maar even langs een vogelarts. Een lijstje van vogelartsen staat hier: http://parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Je doet er goed aan hem daar na te laten kijken, en eventueel ook zijn ontlasting te laten checken.

Jonge vogels kunnen inderdaad even in 'shock' zijn de eerste tijd, maar vier dagen is wel erg lang, en met de andere ziekteverschijnselen die je opnoemt
samen klinkt het of hij zich niet lekker voelt. Wacht niet te lang met het bezoekje aan de arts, vogeltjes kunnen jammer genoeg snel achteruit gaan.
Voor nu kan je hem wat extra warmte geven, zet de verwarming iets hoger, of zet hem onder een warmtelamp, en gun hem zijn rust.

Hou je ons op de hoogte? Veel succes!

alexxx

Het verbaast me welke keer wat voor respectloze mensen op deze wereld leven.
want ik schok wel op de onderstaande text


Citaat van: louisaenluna op februari 23, 2010, 23:49:48
Ik dacht eerst dat hij een beetje in shock was omdat de kweker waar ik hem haalde hem heel hardhandig uit z'n kooi haalde.

Een kweker nota bene

Tijgertje1992

De dingen die jij opnoemden had mijn vogeltje ook! en hij was dan ook na 6 maanden al dood :(
Maar hij was pas mijn eerste vogel dus ik dacht dat het gewoon normaal was, maar nu ik een anderen heb
merk ik wel dat hij heel anders is! veel succes! Gr

louisaenluna

Hoi bedankt voor jullie reacties!
Ik ben gister met Luna naar de dokter geweest want hij ging wel heel erg snel achteruit. Hij zat alleen nog maar op de grond en kreeg ook diarree. Nu bleek dat hij een longontsteking heeft. Ze zij dat hij het virus misschien al had en dit er dan door stress of een schock eruit komt. Ik heb nu een antibioticakuur en multivitaminen. ik hoop dat hij het overleeft. Hebben jullie misschien nog tips wat ik verder zelf kan doen behalve hem warm houden.
Groetjes louisa en luna

lovesbudgies

Ach gut, een longontsteking. :( Dat gaat inderdaad heel snel.
En een longontsteking komt er sowieso wel uit, het gaat nu alleen wat sneller door de extra stress.

Het enige dat je kan doen is hem onder een warmtelamp houden, ervoor zorgen dat hij eet, de luchtvochtigheid normaal houden (rond de 50%) en hem zijn rust gunnen. Eventueel kan je hem op laten nemen bij een vogelarts, zodat hij in een couveuse kan.

Jammer genoeg is het enige humane wat je voor hem kan doen als hij het ontzettend benauwd krijgt, hem in laten slapen.

Al hoop ik met heel mijn hart dat Luna er weer bovenop komt natuurlijk, veel sterkte ermee.

Groetjes, Lisanne

Ps, welke kleur was de diarree?