Weer 'n pellets draadje :) Scenic deze keer.

Gestart door Kleintjes, februari 21, 2010, 21:29:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

ik heb eens zitten lezen op diverse fora wereldwijd over pellet voer.
Nu heb ik gelezen dat Scenic Hot and Healthy goed zou zijn en makkelijk(er) wordt aangenomen.

Heeft iemand ervaring met deze pellets? Zo ja, hoe bevalt 't en waar kun je ze kopen?

Waarom ik vraag of iemand er ervaring mee heeft, is omdat ik toch graag eerst meer ervaringen lees / hoor dan gewoon lukraak anderen te volgen :P
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Ik heb ze in het begin geprobeerd, maar het werd niet gewaardeerd.  :P

Je kunt Scenic kopen bij de dierenarts. Mijn vogelarts heeft ook de ervaring dat Scenic sneller word aangenomen dan Harrison's, maar ik heb het dus juist andersom ervaren.
De korrels hebben dezelfde structuur als Nutribird pellets (behoorlijk hard dus), ze zijn ook even groot, maar ook kleiner verkrijgbaar.
Ze ruiken niet zo sterk en hebben verschillende kleurtjes.


Kleintjes

Nou, ik heb de moed bij een geraapt en 'n mailtje gestuurd met de vraag of 'n proefverpakking mogelijk is. Ben eens benieuwd ^^

Keep ya posted!!
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Toen ik met Deuntje enkele jaren geleden een bezoek aan dr Palgi bracht, kreeg ik twee kleine bakjes met Scenic mee, twee verschillende soorten. Een daarvan had ook rode pellets, dat zal wel de Hot & Healthy zijn geweest.
Als het het me goed herinner, waren mijn vogeltjes toen nog niet aan de pellets, dus ook deze Scenic werd volledig genegeerd. Hoe ze er nu op zouden reageren weet ik niet, ik heb ze toendertijd overgezet van zaadjes op Harrison's en ik heb nooit een ander merk geprobeerd.

Wouter

Drs. Cornelissen van dierenkliniek Broerdijk is eigenlijk nergens over te spreken behalve over harries. Dat zijn de beste. Zaad is vragen om problemen en andere pellets zijn risicovoller zei hij.

Dus mijn vraag: Waar zit het verschil in? (Ja, in de samenstelling, maar iets specifieker graag. :P)

Hot & Healthy doet me aan Pringles Hot & Spicy denken. ::)

Kleintjes

Zover ik heb kunnen ontdekken zijn eigenlijk alle pellets ongeveer gelijk aan elkaar. De smanestelling varieert iets en de ingredienten 'n beetje, maar echt veel verschil? Ja, de prijs wel ja hahahaha :P

Mijn proefpakje is vandaag al verzonden :D Heb net de bevestiging gekregen. Ben eens benieuwd  ;D

Citaat van: Wouter· op februari 24, 2010, 12:32:11
Hot & Healthy doet me aan Pringles Hot & Spicy denken. ::)
Snack je graag? Ik kan je 't adres wel doorgeven, kun je eens 'n proefpakketje voor jezelf regelen ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Wouter

#6
Ik snap niet waarom de een dan opeens weer veel beter is dan de ander. En aangezien mijn ouders de harries wel erg duur vinden, is het misschien een idee om over te stappen. Nu ze in prijs omhoog zijn al helemaal. En als er straks een buitenvoliere komt, die er hoogstwaarschijnlijk komt, dan komen er vast weer een paar parkietjes bij, en dan wordt het allemaal weer duurder.
Laat je even weten hoe ze bevallen?


CiteerSnack je graag? Ik kan je 't adres wel doorgeven, kun je eens 'n proefpakketje voor jezelf regelen
Ja graag, lekker. :)

Kleintjes

Citaat van: Wouter· op februari 24, 2010, 18:00:10
Ik snap niet waarom de een dan opeens weer veel beter is dan de ander. En aangezien mijn ouders de harries wel erg duur vinden, is het misschien een idee om over te stappen. Nu ze in prijs omhoog zijn al helemaal. En als er straks een buitenvoliere komt, die er hoogstwaarschijnlijk komt, dan komen er vast weer een paar parkietjes bij, en dan wordt het allemaal weer duurder.
Laat je even weten hoe ze bevallen?
Zeker laat ik dat weten, ben benieuwd of Silly er weer mee gaat gooien of dat ze de pellets voor de veranderings eens proeft :P

Citaat van: Wouter·
Ja graag, lekker. :)
Zal ik je even 'n PB-tje sturen? :P
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

CiteerEn aangezien mijn ouders de harries wel erg duur vinden
Als ik mijn 6 vogels een maand Harrison's geef, dan ben ik toch echt goedkoper uit dan wanneer ik ze een maand een goed zaadmengsel zou geven.
Het is veel geld in 1 keer voor een grote zak, maar in vergelijking is het niet duur.


Maartje, hoeveel zou een zak Scenic van welk gewicht dan moeten kosten?
Is Scenic ook biologisch?

Kleintjes

15,- euro voor 'n 2 pund verpakking (ca 900 gram).
Zover ik weet is Scenic relatief biologisch, in de zin van biologisch geteeld zo ver mogelijk en dergelijke. Als ik 't goed begrepen heb in de tekst.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Wouter

Dat is dan zon 2 keer zo goedkoop als harries! :o Ik betaal voor drie zakkenvan zon 450g €46,nogiets..

Kleintjes

Nou, de pellets worden er in ieder geval niet uitgegooit door Silly, dus dat valt me weer mee. Ze spelen er wat mee maar de hebben ze ook pas sinds vanavond. Ik strooi wat pelletjes over 't gewone zaad en hussel 't eerste laagje even door elkaar. Zo kunnen ze alvast 'n beetje wennen aan die nieuwe dingetjes in de bak :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses